5 sposobów na dobre zdjęcia w Pintereście

Pinterest jest wspaniałym portalem do prezentowania naszych produktów poprzez udostępnianie zdjęć. Jakkolwiek zdjęć jest tam już sporo i trzeba znaleźć sposób na dobre zdjęcia w Pintereście. Dobre zdjęcia to takie, które są łatwo zauważalne, które wyróżniają się w jakiś sposób spośród innych, które stają się widoczne ponieważ wbudowana jest w nie pewnego rodzaju historia.

 

1. Pokaż produkty w użyciu.

Dobre zdjęcia to zdjęcia pokazujące produkty w użyciu. Ponieważ wiele osób szuka poprzez Pinterest produktów, które można kupić pokaż klientom do czego służą twoje produkty. Dodaj im znaczenia i życia. Pokaż w jaki sposób można używać produktu – niektórzy mogą nie wiedzieć czym jest rzecz prezentowana na zdjęciu, ale po dokładnej prezentacji doznać olśnienia, że przecież to by się im przydało, albo, że w tej aranżacji super coś wygląda. Kupujemy pod wpływem emocji – wykorzystaj to.
Poniżej drabina z My Work Space zaprezentowana w użyciu. Pokazanie samej drabiny nie musi nam nic powiedzieć – ale jeśli pokażemy co z nią można zrobić – użyć jako półki, postawić na niej różne przedmioty, czy to kuchenne, biurowe, łazienkowe, czy też ogrodowe wiele osób może odkryć użyteczność takiego produktu u siebie w domu i zakupić go.

My Work Space

zdjęcie z My Work Space


2. Dobre zdjęcia to tutoriale zdjęciowe.

Tutoriale zdjęciowe są bardzo popularne na Pintereście. Są widoczne od razu, wzbudzają zainteresowanie i chęć wypróbowania „zrób to sam”. Pokazanie ludziom jak coś zrobić krok po kroku wywołuje chęć klikania dalej i sprawdzenia czy może na stronie internetowej jest więcej użytecznej informacji na dany temat.
Tutoriale zdjęciowe to dobre zdjęcia ponieważ są zaczajaj większe niż inne, składają się z kilku zdjęć i dużo się w takim tutorialu dzieje.
Poniższy tutorial pochodzi ze strony na Facebooku Sparkle Iskierka.

Tutorial ze Sparkle Iskierka

Sparkle Iskierka na Facebooku

Dobrym sposobem na wywołanie większego zainteresowanie jest dodanie tekstu w tutorialu zachęcającego do kliknięcia na zdjęcie, by na twojej stronie zobaczyć podobne tutoriale tematyczne lub coś innego.
Chodzi zawsze o to, by zachęcić oglądającego do przejścia na twoją stronę.

 

3. Stwórz wizualną treść niewizualnej tematyki.

Bardzo często wydaje się niemożliwym pokazanie niektórych produktów na zdjęciach – np. jeśli sprzedajesz usługi. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych i na prezentację usług na zdjęciu także jest rada. Trzeba tylko pobudzić wyobraźnię i poszukać możliwości. Po kilku próbach może okazać się, że znajdziesz bardzo dobry sposób na dobre zdjęcia twoich usług, które możesz prezentować na swoich tablicach w Pintereście.

Na przykład produkt pokazany na zdjęciu może być efektem twojego produktu ( ładna fryzura jeśli jesteś fryzjerką, ładne paznokcie jeśli robisz manicure, ładnie nakryty stół jeśli organizujesz imprezy.  Dodaj oczywiście tekst opisujący co robisz, co oferujesz, co proponujesz, z czym pracujesz. Zdjęcie powinno być ciekawe i dobrej jakości, tekst widoczny i zrozumiały.
Możesz samodzielnie stworzyć grafikę od samego początku, lub wykorzystać zdjęcie produktu końcowego.

 

Jak zdobywać obserwujących na Pintereście

Jak zdobyć więcej obserwujących na Pintereście? Kliknij na obrazek.

 

W takiej grafice stworzonej od początku możesz pokazać i opisać produkt, który także nie jest materialny. Może to być produkt cyfrowy lub usługa, która nie posiada materialnych produktów końcowych.

 

4. Używaj cytatów, które odzwierciedlają twój biznes.

Obrazy z cytatami są bardzo popularne, stwarzaj więc takie, które są refleksją twojego biznesu.
Częstotliwość ich przepinowywania jest duża. Taki cytat może mieć dwie funkcje pinujące. Może być przepinowany do tablicy z cytatami lub do tablicy o tematyce, którą cytat porusza. To daje możliwość, by rozszeszyć zasięg działania takiego obrazu.
Oczywiście nie zapomnij podlinkować takiego zdjęcia do twojej strony, na którą chcesz sprowadzić internautów.

 

Dobre zdjęcia

Przepinowane na Pinterest

 

Ważne jest jednak, by cytat był w jakiś sposób połączony z twoim biznesem, by był jego częścią, podkreślał go i by dawał do myślenia.

 

5. Udostępniaj bardzo dobre zdjęcia.

Zdjęcia bardzo dobre technicznie. Takie, które naprawdę robią wrażenie i wywołują „ochy i achy”. Powiesz, że nie masz takiej możliwości, że nie jesteś profesjonalnym fotografem, że nie masz profesjonalnego sprzętu, że nie potrafisz robić profesjonalnych zdjęć. No nie – w końcu sprzedajesz to, co sprzedajesz i zajmujesz się tym, czym się zajmujesz. Nie można być wszystkim.

Ale raz jeden, lub od czasu do czasu możesz wykorzystać zawodowego fotografa do sesji zdjęciowej i poprzypinać potem te zdjęcia do twoich tablic w Pintereście. Zdjęcia, które zrobią wrażenie na twoich potencjalnych klientach. Sprawdź jaki będzie odzew wśród internautów.
Możesz w ten sposób współpracować z fotografem reklamując poprzez te zdjęcia twoje produkty i jednocześnie usługi fotografa. Możecie przecież pomagać sobie wzajemnie.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Pinterestu? Zaopatrz się w „10 tajemnic skutecznego Pinterestu”

 

 

 

8 Komentarzy

  1. Cenne rady zwłaszcza gdy chcemy wykorzystać Pinterest do promocji naszych prac/usług, co może mieć znaczne przełożenie na nasze dochody. Oprócz wspomnianej „tematyki i sposobu prezentacji” ważny jest też to by zdjęcie miało pionowy format.

    Post a Reply
    • Pionowe lepiej się prezentuje. Natomiast patrząc dzisiaj w Pintereście niemal wszystkie zdjęcia są pionowe i zaczynają się zlewać. Trzeba by opracować coś innego… ;)

      Post a Reply
  2. Ja też nie mam konta na tym portalu, a bloga promuję tylko na facebooku, można byłoby podpiąć Twoje rady pod instagrama, ale mnie na przykład nie służy do promocji bloga, to zwykłe konto ze zdjeciami ;)

    Post a Reply
    • Instagram działa na trochę innych zasadach. Niby też zdjęcia, ale chodzi o coś zupełnie innego :)

      Post a Reply
  3. Niestety nie mam konta na Pintereście,nie mam też produktów które mogłabym tam promować. Do promocji bloga na razie wystarczają mi fanpage, Instagram i Google+.

    Post a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>