Co to jest autoresponder?

Na webinarze, który odbył się 26 kwietnia mówiliśmy na temat co to jest autoresponder i lista mailingowa.
Jak się okazało niewiele osób wie co to jest autoresponder, a szkoda ponieważ jest to jedno z najważniejszych narzędzi do wykorzystania, ułatwienia sobie życia i efektywnej sprzedaży jeśli sprzedajemy w internecie.

Oczywiście nie lubimy zazwyczaj narzędzi, które kosztują, ale bez pewnych narzędzi nie da się prowadzić biznesu internetowego i takim narzędziem jest właśnie autoresponder.
Można, tak można prowadzić biznes internetowy także bez autorespondera, ale nie na dużą skalę, bardzo nieefektywnie i raczej tracąc wiele cennego czasu, który przeznaczyć możemy na robienie czegoś innego, aniżeli na wysyłanie wiadomości osobno do każdego z naszych klientów. Albo nie wysyłamy wtedy wiadomości do nich ponieważ nie wiemy o tym, że można powiadamiać ich o nowych produktach, promocjach, rabatach itp. za pomocą e-mail.
Albo nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że możemy zbierać adresy e-mail naszych klientów.

Tak, możemy zbierać adresy naszych klientów. Dlaczego nie? Skoro już raz od nas kupili to bardzo prawdopodobnym jest, że będą zainteresowani innymi naszymi produktami i także te od nas kupią. Ale jeśli nie dowiedzą się, że mamy nowe produkty to nie kupią od nas.
Trzeba ich o tym powiadomić. Warto też powiadomić ich o tym, że mamy jakiś rabat, promocję dla stałych klientów, prezent, konkurs itp.
Ale trzeba im o tym powiedzieć.

Tak, można powiadomić o tym na naszym blogu, Facebooku lub w innych mediach społecznościowych.
Ale.
Nie wszyscy czytają naszego bloga.
Nie wszyscy mają konto na Facebooku. A jeśli nawet mają to nie wszyscy widzą nasze wpisy.

Co więc zrobić, by wszyscy nasi klienci oraz potencjalni klienci dowiedzieli się o tym, że mamy nowy produkt?
Niestety trudno zorganizować tak, by dowiedzieli się wszyscy, ale może dowiedzieć się ich duża część – ta część, który chce się dowiedzieć, ta część, która pozostawiła u nas adresy e-mail. W końcu większość osób otwiera wiadomości e-mail od osób, które zna. A skoro ktoś kupił już od ciebie to cię zna.

Dlatego warto jest zbierać adresy i umieszczać je na liście mailingowej. Przeczytaj więcej:Co to jest lista mailingowa?

Aby ogarnąć listę mailingową potrzebny jest nam autoresponder. Nie wystarczy tylko tradycyjna skrzynka e-mail.

  Co to jest autoresponder?

Co to jest autoresponder?

Pomyśl, że nazbierałaś 10 lub 40 adresów twoich klientów. Albo nawet 100, albo 150. Część z nich kupiła twoje produkty, część po prostu chce by zostali powiadomieni o nowych produktach lub promocjach.
Masz nowy produkt, który możesz/ chcesz sprzedać. Podejrzewasz, że ktoś z tych 10 lub 150 osób może być nim zainteresowany. Siadasz więc i piszesz wiadomość. Ze skrzynki e-mail wyślesz 10 wiadomości. Metodą skopiuj wklej możesz to nawet dość szybko zrobić. Uważaj jednak, by zmienić imię w wiadomości. (Oj zdarzyło mi się wysłać: „Witaj Basiu!” pisząc do Małgosi). Spaliłam się wtedy ze wstydu… – było to bardzo nieprofesjonalne….

Przy 15 wiadomościach serwer twojej skrzynki kontaktowej może jednak zacząć posądzać cię o rozsyłanie spamu. (Ja zostałam o to kiedyś posądzona mimo iż wysyłałam wiadomości o różnej treści i różnych tytułach).
Przy 40 wiadomościach nie tylko zostaniesz posądzona o spam, ale stwierdzisz, że to zabiera za dużo czasu. 60- 110 klientów nie zostanie więc powiadomionych o twoim nowym produkcie lub poradzie, wpisie na blogu lub konkursie.

I tutaj może wkroczyć autoresponder. Autoresponder w tym przypadku po prostu ułatwi ci życie.

Co to jest autoresponder? Autoresponder to narzędzie do automatycznego wysyłania wiadomości do wielu osób jednocześnie. Mogą to być dwie osoby, 50 osób, albo nawet kilkanaście tysięcy.
Piszesz jedną wiadomość a wysyłasz ją do wielu osób. Na dodatek możesz ustawić powitanie imiennie. I do Basi nie wyślesz: „Witaj Kasiu!”.
Możesz także nastawić wiadomość w ten sposób, że napiszesz ją dzisiaj, ale wyślesz w piątek, ponieważ zawsze w piątki wysyłasz wiadomości do swoich klientów.

Możesz ręcznie wprowadzić adresy e-mail na taką listę, do której wysyłasz powiadomienia.
Ale także możesz stworzyć i umieścić formularz na twoim blogu na przykład lub Facebooku, by zainteresowani zapisywali się sami na taką listę mailingową.
Na dodatek jeśli zrobisz taki formularz możesz ustawić, by dana osoba otrzymała automatycznie podziękowanie za zapisanie się na tę listę chwilkę po zapisaniu się, lub inną wiadomość godzinę po zapisaniu się, lub też kilka dni później, lub też co tydzień przez najbliższe dwa miesiące.

Możesz mieć kilka różnych list z różnego rodzaju klientami i jedną wiadomość wysłać tylko do jednej listy lub do dwóch, lub też do wszystkich.

Autoresponder ma także wiele innych możliwości.
Tak np. wygląda pulpit w GetResponse – autorespondera,, z którego ja korzystam.
Być może trafiłaś na tę stronę po przeczytaniu wiadomości od mnie, że wpis ten jest gotowy.

Getresponse

 

Innym autoresponderem, którego używam jest  MailChimp.  MailChimp  jest tylko w języku angielskim, ale można mieć w nim 2000 osób na liście bez opłacania konta.
GetResponse natomiast można wypróbować przez 30 dni za darmo.

Jest jeszcze kilka innych autoresponderów internecie, które można wykorzystać.
Każdy z nich działa w podobny sposób, ale jego budowa może się trochę różnić. W każdym z nich można budować listy, tworzyć kampanie, wysyłać newslettery, stwarzać formularze do zapisu, stwarzać autorespondery czyli automatyczne odpowiedzi, dodawać odbiorców, sprawdzać statystyki czy też integrować z kontami w mediach społecznościowych.

Ciekawy jest tutaj  MailChimp, który można zintegrować z Etsy, by za jego pomocą automatycznie zbierać adresy e-mail osób, które kupiły od nas produkty na Etsy. Niestety w innym przypadku ani Etsy, ani DaWanda nie mają możliwości automatycznego zbierania adresów klientów. A MailChimp może nam oszczędzić ręcznego zbierania adresów. Do takiej listy można potem automatycznie wysłać wiadomość o pojawieniu się nowych produktów w sklepie.

Oczywiście nauczenie obsługi autorespondera nie jest trudne. Najczęściej każdy z nich oferuje tutoriale wideo, które pokazują jak się nim posługiwać. Możemy robić to sami i w ten sposób zaoszczędzić czas, pozyskać nowych klientów, zadbać i nie stracić tych starych oraz zwiększyć sprzedaż.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat autorespondera i listy mailingowej? Odbierz dostęp do webinaru: „Po co ci lista mailingowa i autoresponder?

2 Komentarzy

  1. Niby wiele spraw znamy, ale jeśli to wszystko umieści się w jednym artykule, to okazuje się, że jednak o wielu rzeczach zapomnieliśmy.

    Post a Reply

Odpowiedz na „DanaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>