Co to jest lista mailingowa?

Jeśli chcesz mieć dzisiaj dobrze funkcjonujący biznes i kontakt z twoimi klientami to potrzebna ci jest lista mailingowa. Nie, nie da się dzisiaj prowadzić dobrego biznesu bez niej. Oczywiście możesz bez niej żyć i twój biznes z pewnością będzie funkcjonować. Ale lista mailingowa pozwoli ci na wykorzystanie wielu innych możliwości w dodarciu do klienta, lub potencjalnego klienta – powiedzmy do tej pory obserwatora twojego biznesu.

Możliwe iż sama jesteś zapisana dzisiaj u kogoś na newsletter i otrzymujesz wiadomości raz w tygodniu, lub raz na dwa tygodnie powiadamiające cię o wydarzeniach, ofertach, promocjach, poradach lub wpisach na blogu.


Lista mailingowa

Tak, to jest właśnie lista mailingowa. Dany przedsiębiorca zbiera adresy od osób zainteresowanych jego produktami, by następnie wysłać im informacje o pojawieniu się nowych produktów – darmowych lub płatnych, wysłać im porady lub inne informacje, które mogą go zainteresować.

Lista mailingowa ułatwia życie przedsiębiorcy

Jeśli sprzedajesz swoje produkty poprzez sklep internetowy to najczęściej taki sklep ma wbudowaną listę mailingową i każdy klient zapisywany jest automatycznie na nią po dokonaniu zakupu.
Jeśli jednak nie masz sklepu to jednak warto byłoby zainteresować się taką listą.

Jeśli sprzedajesz nawet tylko poprzez Facebook lub maila, czy prywatne wiadomości, to pomyśl ile byś zyskała gdybyś zbierała adresy wszystkich twoich klientów. Kiedy masz coś nowego wysyłasz do nich tylko wiadomość, że jest nowy produkt wg którego mogą składać zamówienia lub od razu go kupić. A oni wtedy zwracają się do ciebie. Taką wiadomość możesz także wysłać dwa, lub więcej razy z przypomnieniem.

I wiesz co jest najwspanialsze? Nie wysyłasz wiadomości do każdej osoby z osobna, tylko piszesz jedną wiadomość, która zostanie wysłana do wszystkich osób w tym samym momencie. Czy masz ich 20 na liście, czy też 20 tysięcy wszyscy niemal jednocześnie dostaną tę samą wiadomość.

Na dodatek lista mailingowa działa także w ten sposób, że dzisiaj możesz wiadomość przygotować, a wysłać ją na przykład jutro, lub też za kilka dni.

Możesz zbierać także adresy poprzez formularz kontaktowy prosząc o zapisanie się jeśli ktoś jest zainteresowany twoimi produktami, lub poradami.

Lista mailingowa to po prostu bardzo dobry wynalazek. Ja mam taką i wiele osób, które czyta ten blog otrzymuje ode mnie wiadomości z poradami na temat marketingu internetowego, mediów społecznych, rozwijaniu swojego biznesu, sprzedaży rękodzieła.

Taką listę mailingową możesz posiadać także ty. Może ci ona ułatwić życie, ożywić kontakt z klientami, sprzedawać za ciebie.
Możesz ją założyć na GetResponse na korzystnych warunkach i otrzymać tam pomoc w języku polskim, aby nauczyć się obchodzenia z nią.
A po jakimś czasie systematycznego używania jej zauważysz, że liczba twoich klientów wzrosła, sprzedaż wzrosła, a ty zaoszczędziłaś czas.

Wejdź więc tutaj na GetResponse, poczytaj więcej i załóż własną listę.

I nie pozostawiaj tej wiedzy tylko dla siebie, podaj artykuł dalej, daj szansę twoim znajomym.
Przedsiębiorczość to wspaniała rzecz!

1 Komentarz

  1. Sprzedawca bez listy mailingowej to słaby pomysł, tak jak bloger podobno bez newslettera. Muszę przyznać, że mam póki co sceptyczne do tego podejście, ponieważ widzę sama po sobie, że nie daję radę czasowo czytać newslettery, na które się zapisałam. Tworzyć je tym bardziej, ale zbudowanie bez niego listy odbiorców jest trudniejsze. Może potrzebuję do tego po prostu dojrzeć, a może ułożyć sprawy czasowo.

    Post a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>