Co to jest Twitter?

Co to jest Twitter? Jest to w sumie bardzo dobry i prosty w użyciu portal społecznościowy, który ma wielki potencjał. Potencjał ten jednak nie jest często wykorzystywany z kilku powodów.
Powód pierwszy: nie potrafimy się nim posługiwać.
Powód drugi: nie jest on zbyt popularny wśród Polaków – ale popularność ta na szczęście rośnie.
Mam wrażenie, że Twitter opanowany jest przez polityków i miłośników polityki, ale i dla innych osób jest na nim miejsce.

Jeśli zainwestujesz trochę czasu na początku, założysz sobie konto i zdobędziesz tematycznych obserwatorów Twitter może pracować później sam dla ciebie bez wielkiej inwestycji czasowej. Wystarczy go zautomatyzować.

Ale aby dojść do tego punktu warto dowiedzieć się trochę o tym portalu: co to jest Twitter i co o nim warto jest wiedzieć.

Co to jest Twitter?

Tweety czyli „Co się dzieje”?

Tweet, czyli po prostu wpis na Twitterze może mieć maksymalnie 140 znaków. Twitter to portal, na którym robimy krótkie wpisy i staramy się zawrzeć w nich jak najwięcej informacji plus link do czegoś, co zamierzamy zaprezentować. Taki wpis robimy klikając u góry po lewej stronie na: Główna czyli strona główna i wpisujemy nasz status w linijce: „Co się dzieje?”

Linki

Ponieważ na Twitterze nie można robić zbyt długiego i wyczerpującego dany temat wpisu i musimy ograniczyć się do 140 znaków wpisy na Twitterze zawierają najczęściej linki, które prowadzą dalej: do bloga, sklepu, strony, Facebooka, czy innego portalu społecznościowego. Tam można przeczytać więcej o tym, co mamy do powiedzenia.
Nie bój się więc wklejać linków!


Retweet czyli „Podaj dalej”

Retweet – w skrócie RT to po prostu udostępnienie tweetu innej osoby. Jeśli podoba ci się inny tweet, jest w twoim temacie możesz go udostępnić dalej klikając pod tweetem na przycisk: retweet czyli podaj dalej.


Mention (@nickname) czyli „Wzmianki”

Pisząc @ przed czyimś imieniem „zaznaczasz” tę osobę w twoim wpisie – osoba ta zobaczy to w powiadomieniach u góry w lewym rogu nad głównym zdjęciem. Zaglądaj sama do powiadomień, by sprawdzić czy ktoś przesyła ci wiadomość, wspomniał o tobie, podał dalej twój wpis lub przesłał informację. Warto jest powiem odpowiadać na reakcje innych.


Reply czyli „Odpowiedz”

Klikając na strzałkę pod wpisem możesz odpowiedzieć danej osobie na jego tweeta. Wtedy automatycznie pojawia się w okienku odpowiedź zaznaczona @ i imieniem. Odpowiadaj – prowadź dialog. Dialogi są częścią portali społecznościowych. Bez dialogu mało osiągniesz, bez dialogu nie zdobędziesz kontaktów na Twitterze. A to właśnie o kontakty chodzi we wszystkich Social Media.

Wiadomość na Twitterze czyli „Twitnij bezpośrednio do kogoś”

Na Twitterze możesz wysłać także prywatną wiadomość. Możesz to zrobić wchodząc na profil danej osoby i klikając na przycisk pod zdjęciem profilowym: „Wyślij prywatną wiadomość do… ”

Hashtag (co oznacza #?)

Hashtag zbiera wpisy z tej samej kategorii w jednym miejscu.  Tweety, które mówią o tym samym np. jeśli oznaczysz twój wpis #crochet to trafisz na stronę, na której znajdują się wszystkie wpisy na temat szydełka oznaczone w ten sposób. Wtedy ktoś inny znajdujący się na tej stronie może zobaczyć twój wpis, kliknąć na niego i trafić do twojego profilu.
Dobrze jest dlatego używać hashtagi znane i używane przez innych.

W piątki używany jest często hashtag #ff czyli Follow Friday. Używając go możesz odkryć nowe konta do obserwowania i nowych obserwatorów. #ff jest odpowiednikiem mojego Super Piątku na FB.

Konto na Twiterze


Listy

Podobnie jak na Facebooku lub na Google+ możesz umieszczać obserwowane osoby w listach, by łatwiej ci było katalogować zainteresowania obserwowanych osób. Listy możesz odnaleźć klikając na własne zdjęcie w górnym pasku i wybierając: Listy.

Ulubione

Jest tu także miejsce na Ulubione. Wystarczy kliknąć na gwiazdkę pod wpisem, która zmieni kolor i doda dany post do twoich ulubionych. Wszystkie twoje ulubione posty znajdują się w ulubionych pod głównym zdjęciem. jest to dobry sposób na zaznaczanie postów, które mają jakieś znaczenie dla ciebie.

Co robić na Twitterze?

Oczywiście po założeniu konta powinnaś: dodać zdjęcie profilowe, dodać zdjęcie nagłówka, wypełnić informację o sobie  w profilu. Uczyń twój profil interesującym. Nie ma nic gorszego niż „cicho ciemne” osoby, które zamierzają udzielać się społecznie, albo coś sprzedać. Takie profile niewiele zyskują. Skąd można wiedzieć kto to jest i dlaczego miałoby się taką osobę obserwować. Nie wspominając o tym, że kupić coś od niej…

No właśnie: obserwuj i zdobywaj obserwatorów. Szukaj osób o podobnych zainteresowaniach, które mogłyby zainteresować się twoimi produktami. Obserwuj poprzez kliknięcie na przycisk: Follow czyli  Obserwuj .
Twitter poda ci także propozycje podobnych kont do obserwacji. Pamiętaj – jeśli sama kogoś obserwujesz to wiele z tych osób odwzajemnia się obserwowaniem!

Nie zapomnij o statystyce

Obserwowanie statystyk kont społecznościowych jest bardzo pomocne jeśli zależy ci na używaniu konta w celach sprzedażowych. Klikając na twoje małe zdjęcie na górnym pasku otworzy się lista, z której możesz wybrać: Statystyki. Tam możesz obserwować jaki popularne jest twoje konto i twoje tweety.

 

Dlaczego Twitter?

Powodów jest sporo! Jak już pisałam jest on prosty w użyciu. Przede wszystkim jeśli cokolwiek sprzedajesz (a kto dzisiaj nie sprzedaje?), żeby powiększyć grono potencjalnych klientów i wykorzystać Twittera jako miejsce promocji. Jeśli zadasz pytanie na Twitterze jest duża szansa, że ktoś na nie odpowie.
Na Twitterze możesz zaprezentować siebie i swoją firmę. Możesz mieć tyle kont ile chcesz – prywatnie, dla firmy, tematyczne.
Możesz promować swoje produkty i linkować do nich. I to za darmo.


Połącz konta.

Oczywiście możesz połączyć Twittera poprzez różne aplikacje z innymi kontami społecznościowymi. W ten sposób możesz zautomatyzować wpisy i konto na Twitterze może funkcjonować bez większego twojego udziału. Po połączeniu twoich kont mogą pojawiać się na Twitterze wpisy z bloga, Facebooka, Instagramu czy też innych portali.

Wystarczy wtedy tylko zajrzeć na chwilkę od czasu do czasu, by sprawdzić statystyki, odpowiedzieć na pytania, przejrzeć wpisy innych, dodać do ulubionych lub podać dalej.
Nie musisz wtedy myśleć co by tu napisać na Twitterze tylko wszystko pisze się samo dzięki temu, że jesteś obecna także na innych portalach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>