Czy promowanie w social media staje się walką?

Czy nie wydaje ci się czasami, że promowanie w social media stało się walką?
Walką o uwagę?
Walką o obserwujących?

• Konkurencja rośnie ponieważ coraz więcej osób odkrywa benefity social media.
• Każdy może być ekspertem w internecie, ale nie każdy sprawdza czy porady danego eksperta są wiarygodne.
• Obserwatorzy są jak marynarka na wietrze, zmieniają zainteresowania w zależności, z której strony zawieje darmowa wiedza lub rozdawajka.
• Konkurencja rozdaje za darmo to, co ty do tej pory sprzedawałaś.
• Facebook ogranicza zasięg.
• Instagram zmienia algorytm.
• Pinterest zasypywany jest ogromem zdjęć, które prowadzą do spamu.
• Oglądalność na YouTube zastraszająco spada bez widocznego powodu.
• A do tego z każdym dniem, z każdą godziną, z każdą minutą, z każdą sekundą zwiększa się ilość postów, które zakłócają twoje działania i przez które musisz się przebić ze swoimi postami.

 

promowanie w social media

 

Co zrobić, żeby wznieść się ponad ten cały krzyk, który odciąga uwagę od ciebie i twojego promowania w social media? Jak działać by obserwatorzy nie przestawali cię słuchać i podziwiać?

Nie zawsze wiesz, czasami masz dość tego krzyku, tego hałasu, tego nadwyrężania się i staniu na straży, by odpędzać wroga.
Więc co? Poddać się?

Podejrzewam, że nie jeden raz już o tym myślałaś.
Wiesz co? Ja także.

Nie bój się takich myśli. Dopóki nie wcielisz ich w życie pozostają tylko myślami.

 

Co robić by promowanie w social media dawało dobre rezultaty?

 

1. Skoncentruj się na dobrej i odpowiedniej grupie docelowej. Nie goń wszystkich. Określ dokładnie kim jest twój idealny klient. I skup się na nim.

2. Postaraj się poznać twoją publiczność bardziej niż znają się sami. Kim są? Czego oczekują? Czego potrzebują? Jakie mają problemy? Kiedy wyjdziesz na przeciw ich potrzebom, o których nawet jeszcze nie wiedzieli, że je posiadają zdobędziesz ich oddanie.

3. Przestań walczyć o popularność. Co z tego, że konkurencja ma więcej lajków na Facebooku? Ilu z tych, którzy lubią stronę jest tak naprawdę aktywnych i oddanych? Ilu kupi? A ilu czeka na darmowe podarunki? Jeśli znasz swoją grupę docelową możesz dokładnie wytargetować do kogo chcesz trafić z twoim przesłaniem. Płatna reklama na Facebooku może dostarczyć ci wielu zaangażowanych klientów. Promowanie w social media poprzez płatną reklamę na Facebooku jest bardzo efektywne.

4. Stawiaj na jakość nie na ilość. Lepiej jest mieć mniej, ale bardziej zaangażowanych obserwatorów. Lepiej jest promować się rzadziej, ale z większym uderzeniem i lepszym efektem. Lepiej jest pisać mniej, ale zawrzeć w tych wpisach dużo wartości.

5. Opowiedz historię. Historię twoją, historię firmy, historię produktu. Dlaczego robisz, to co robisz. kim jesteś, czym jest twoja firma? Tego typu historie wywołują emocje, a emocje pozostawiają w audiencji trwałe doznania, na których możesz budować swoją strategię. Opowiedz historię klienta związaną z twoim produktem. To pozwala utożsamiać się innym z twoimi wyrobami.

6. Stwórz dobrą strategię promocji. Pamiętaj, że promocja to nie tylko sprzedawanie. Promuj firmę, promuj markę, promuj siebie. Określ czym jest twoja marka i jakie daje wartości. Jakie wartości dajesz innym. Kto wynosi korzyści z wartości, które dajesz – kto jest twoim klientem. Stwórz cele dla twojej marki i zrób strategiczny plan.

7. Zbuduj listę mailingową. Poza social media także istnieje życie. Promowanie w social media nie jest jedynym rozwiązaniem łączności z klientem. Nie musisz kontaktować się z klientami tylko tą drogą. Możecie dzielić swoje tajemnice, promocje, porady, niepewności, inspiracje za pomocą e-maila. W e-mailu możesz także wspominać o wydarzeniach, działaniach i promocjach poprzez media społecznościowe. Kontakt z klientem poprzez mail jest nadal bardziej trwały niż poprzez social media. Sprawdź tutaj Co to jest lista mailingowa i załóż konto np. na MailChimp lub GetResponse.

 

Promowanie w social media nie musi być walką.
Odpręż się, odpocznij.
Nic się nie stanie jeśli nie zrobisz wpisu na swoich kontach przez 2-3 dni. Stres związany z ciągłym przebywaniem w mediach społecznościowych nie może przeważyć. Odpocznij więc chwilę i stwórz w tym czasie dobrą strategię, określ swoją grupę docelową, poznaj ją bliżej, stwórz historię, zaangażuj w nią dotychczasowych klientów. Zdefiniuj co jest dla ciebie najważniejsze i co jest ważne dla twojego klienta.

 

Author: Iwona

Share This Post On