Facebookowy algorytm na Instagramie

Facebookowy algorytm na Instagramie czyli śmierć Instagramu?

W połowie marca Instagram ogłosił, że zostanie wprowadzony algorytm, który właściwie za nas postanowi, jakie zdjęcia będziemy oglądać na Instagramie.
Czyli facebookowy algorytm, który na podstawie tego co lubimy, co komentujemy i co udostępniamy decyduje co pokaże nam się na naszej głównej stronie. Czyli koniec z chronologią.

Lubię Instagram za to, że mogę sobie przejrzeć wszystkie zdjęcia osób, które obserwuję i kiedy dojadę do znanego mi już obrazka – z najczęściej już czerwonym serduszkiem pod nim to wiem, że tutaj już byłam. To już oglądałam i nie trzeba patrzeć dalej. Przejrzałam wszystkie zdjęcia osób, które lubię i teraz tylko czekać na więcej.
Ale niestety Instagram postanowił, że wie lepiej niż ja. I postanowił, że będzie pokazywać mi to, co on zadecyduje. Zapowiedział, że wprowadza facebookowy algorytm – czyli niechronologiczny bałagan – zdjęcia osób, które według Instagramu powinnam oglądać…. „Nie lubię….”

Jak chcę sobie popatrzeć niechronologicznie to wchodzę na stronę: Szukaj (tą ze szkłem powiększającym – na poniższym obrazku oznaczone różową strzałką).

 

Facebookowy algorytm

 

No cóż – Instagram jest własnością Facebooka więc wcześniej czy później można się było tego spodziewać… Zwłaszcza, że już pierwszy krok w kierunku Facebooka został dokonany czyli wpisy sponsorowane.
Ale ja spodziewałam się tego później. Pełna zachwytu dla Instagramu prowadziłam niedawno webinar na temat jak wykorzystać Instagram w biznesie a tutaj klops. Nagle wszystko miałoby się pozmieniać?

Oczywiście i z tym algorytmem można by prowadzić biznes, ale tak jak na Facebooku wszystko byłoby trudniejsze.

Trzeba wtedy poprosić swoich obserwatorów, by zaznaczyli na Instagramie opcję „Włącz powiadomienia o postach” klikając najpierw na 3 kropeczki w profilu, który chcemy obserwować (zdjęcie wyżej – po lewej stronie, trzy kropeczki oznaczone zieloną strzałką i słowem „KLICK”, a potem zaznaczyć jak na prawym zdjęciu u góry „Włącz powiadomienia o postach” zielonym „KLICK”. To jest rozwiązanie. Ale ilu fanów o tym wie? Ilu fanów uda nam się o tym powiadomić? Przekonać?

Zwolennicy Instagramu zaczęli jednak się buntować i podpisywać petycję „Keep Instagram Chronological”. Do dnia 29 marca 2016 podpisało petycję ponad 300 tysięcy zwolenników chronologii na Instagramie.
A dzisiaj otrzymałam wiadomość: „Instagram wysłuchał” czyli oznacza to, że facebookowy algorytm na Instagramie nie zostanie na razie wprowadzony, że Instagram nadal pozostanie chronologiczny.

W razie czego podpisz jednak tutaj tę petycję jeśli chcesz zachować starą dobrą formę Instagramu i wykorzystać go jak najlepiej w swoim biznesie.

I w razie czego włączcie powiadomienia o postach swoich ulubionych profili (mojego też @iwona_social oraz @iwonaeriksson), by w razie czego nie opuścić przydatnych wiadomości w momencie kiedy jednak Instagram zaskoczy nas we śnie i postanowi wprowadzić facebookowy algorytm.

  • Przyznam, że to byłoby bardzo nieciekawe zamieszanie. Całe szczęście, że narazie zostało po staremu.

    • Zobaczymy jak długo, nie chciałabym, ale mam złe przeczucia…

  • Podpisałam petycję, bo się wkurzyłam.

    • Ja też, gdybym mogła podpisałabym 10 razy….

      • Może się uda. Może przejdzie petycja. Na razie będzie pewnie spokój, ale za jakiś czas znowu nas czymś zaskoczą.

  • już mnie denerwowały posty sponsorowane wciskające się między obserwowane przeze mnie osoby, a teraz to! szkoda bo instagram to moje ulubione medium społecznościowe…

    • Oj zdarzało mi się i polubić te posty sponsorowane w pośpiechu, bo wydawały mi się takie ładne… No, ale na szczęście poza nimi na razie nic się nie zmieni.

  • Aiden Decou

    Podoba mi się to, że na instagramie jest chronologia, bo robię tak jak Ty ;) oglądam po kolei co dodały obserwowane przeze mnie osoby, a dodatkowo raz dziennie (albo częściej jak mam czas) staram się wyszukiwać nowe perełki :)

    • Tak, i okazuje się, że wiele osób tak robi więc bardzo się cieszę, że ta chronologia zostanie :)