Fanpage na Facebooku i strategia strony.

Kto ma Fanpage na Facebooku? Wysoko podnieść rękę proszę.
Widzę sporo podniesionych rąk.
A kto ma na tej stronie strategię, która ma doprowadzić do obranego przez ciebie celu? Tutaj widać już zdecydowanie mniej rąk. Na palcach jednej ręki można policzyć.

Posiadanie celu i strategi na Fanpage na Facebooku to nie jest prosta sprawa, ale konieczna.
Tak jak w życiu. Też trzeba wiedzieć dokąd zmierzamy i w jaki sposób tam dojdziemy.
Oczywiście nie oznacza to, że wszyscy mają jakiś cel w życiu. Niektórzy po prostu idą – byle do przodu. A po kilku latach okazuje się, że właściwie to stoją w miejscu, żeby nie powiedzieć, że cofnęli się w swoim bycie…
Tylko osoby posiadające cel – większy lub mniejszy – posuwają się do przodu osiągając postawione cele.

Fanpage na Facebooku to podobna sprawa – tam też trzeba postawić sobie cel i zaplanować strategię, aby dojść do tego celu. Do tego warto wyznaczyć sobie także datę: ten cel osiągnę do końca roku – na przykład, lub w ciągu najbliższego miesiąca.

 

[bctt tweet=”Cel bez ustalonej daty jego realizacji jest tylko marzeniem.”]

 

Jak stworzyć strategię na Fanpage na Facebooku?

Od czego zacząć?
Odpowiedz sobie na pytania:

1. Po co masz Fanpage na Facebooku? W jakim celu założyłaś tę stronę. Po co i dla kogo? Dla siebie, dla innych? Żeby pisać dla siebie? Dla innych? Aby pomogła ci w sprzedaży? Aby zebrać wokół niej społeczność?
2. Co chcesz prezentować na swojej stronie?
3. Dla kogo chcesz to prezentować? Kto jest twoim fanem, klientem?
4. W jaki sposób chcesz to prezentować?

Jeśli już wiesz dla kogo, dlaczego i w jaki sposób zajmijmy się sprawą kiedy.

Na twojej stronie na Facebooku spojrzyj na Statystyki / Posty i wybierz przesuwając myszką godziny, w których na twoją stronę trafia najwięcej fanów.
To będzie czas, w którym prezentować będziesz każdego dnia post na twojej Fanpage.
Wybierz kilka czasów w ciągu dnia, w których masz sporo odwiedzin – od jeden do maksymalnie pięciu.

 

Statystyki_Facebook

 

• Zaplanuj, że będziesz robić wpisy na twojej Fanpage na Facebooku co najmniej jeden raz dziennie – do maksymalnie pięciu razy.
Ja proponuję dwa lub trzy razy. Ale jeśli chcesz by coś się ruszyło cztery – pięć razy to dobra liczba w ciągu co najmniej tygodnia.

 

• Natępnie zrób listę  jakiego rodzaju wpisy będziesz umieszczać na stronie:
– tekst,
– linki,
– zdjęcia,
– video,
– informacje,
– ciekawostki,
– humor,
– własne produkty,
– promocje,
– udostępniane wpisy z zaprzyjaźnionych stron,
– itd.

• A teraz zrób plan tygodniowy. Może on być także miesięczny jeśli chcesz, aby tygodnie na twojej Fanpage na Facebooku wyglądały różnie.
Zaznacz jakie wpisy będziesz publikować którego dnia i o której godzinie. W tym pomoże ci tygodniowy plan, który dla ciebie przygotowałam.

Plan ten jest w dwóch wersjach. W jednej są zaznaczone dokładnie godziny, w drugiej – swobodniejszej – godziny wpisać możesz sama.
Wypełnij ten plan, zaplanuj potem na swojej stronie cały tydzień planując posty, które wpisałaś do planu. Potem tylko sprawdzaj i komentuj i lajkuj komentarze.

Tak wygląda częściowo mój plan. Na mojej stronie Iwona Eriksson – Social Media możesz sprawdzić czy te wpisy pokazują się rzeczywiście  w tych porach.
Godziny niektórych wpisów możesz oczywiście dla urozmaicenia przesuwać o kilka – kilkanaście minut przed lub po czasie.

 

tydzień na fanpage

 

Wystarczy tylko kliknąć tutaj na Tydzień na moim Fanpage a plan będzie twój. Wypisz go sobie na drukarce i wypełnij. A zobaczysz, że twoja działalność na twojej stronie na Facebooku przestanie pochłaniać tyle czasu i będzie wydajniejsza. A co za tym idzie przemyślane i przeanalizowane posty wywołają większe zaangażowanie fanów.

14 Komentarzy

  1. Powinnam taki plan stworzyć, ale wiecznie brakuje mi czasu ;) Co do godzin, to kiedyś starałam się publikować wpisy w tzw. „szczytach” – jednak okazało się, że to trochę bez sensu, bo wpisy z innych godzin zyskiwały większy zasięg (+ więcej lajków i komentarzy). Teraz wiem, która to mniej więcej godzina i zazwyczaj staram się „w nią uderzyć” :)

    Post a Reply
  2. Masz tutaj bardzo fajny zbiór cennych porad. Czas się zabrać za małe zmiany :) dziękuję
    Cieszę się, że tutaj trafiłam! :)

    Post a Reply
  3. Najpierw od razu odpowiedziałam że nie mam i nie miałam nigdy żadnej strategii na moim fanpage, ale przeczytawszy cały twój wpis okazuje się że jednak miałam i mam :) Tyle że wszystko robię intuicyjnie, a lajki, udostępnienia które przynoszą mi kolejne lajki same przychodzą. Na pewno najlepiej się umie sprawdza udostępnianie zdjęć i tworzenie takich mini rankingów np top atrakcji lub wydarzeń. Dobrze też się u mnie sprawdziło udostępnianie np moich zdjęć na jakiś większych i znanych stronach z tematyki o której pisze. Pozdrawiam i dzięki za inspiracje :)

    Post a Reply
  4. Najważniejsze to nie poddawać się. Wiele osób chciałoby szybkich efektów tu i teraz, a to niestety żmudna droga, niekiedy usłana kolcami. Dodatkowo utrudniana przez facebook częstymi zmianami algorytmów, ale potwierdzam, gdyż sprawdziłam to u siebie, że taka strategia dział. Ja publikuję dwa razy dziennie. Zawsze planuję posty w weekend na cały tydzień, potem kiedy coś wyskakuje nowego mogę spokojnie coś dodać lub przesunąć. Nie myślę o tym co dziś napiszę na fb, myślę o tym co zrobię na blogu. Pozdrawiam :)

    Post a Reply
  5. Początki bywają różne – myślę że idealne jest metodyczne podejście. Publikownie kilka razy dziennie – prawdziwe wyzwanie no i jeszcze żeby coś wartościowego w tych postach zawrzeć :)

    Post a Reply
  6. Dla mnie to spore wyzwanie publikować jeden post dziennie, ale staram się :) Dziękuję za to narzędzie, na pewno się przyda.

    Post a Reply
  7. Muszę zacząć też tak planować, bo o ile na bloga mam plan na miesiąc, o tyle na FB nieco improwizuję. Staram się jednak urozmaicać treści, aby nie były tylko kopią bloga.

    Post a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>