Google analytics, Instagram, Facebook, Etsy analytics…

Google analytics z pewnością już znasz. Facebook analytics też. O Pinterest analytics pisałam wcześniej we wpisie Pinterest dla biznesu. Istnieje także Etsy analytics, o którym wiedzą (mam nadzieję) osoby sprzedające na Etsy.
Ale Instagram analytics ?

 

analytics

 

 

Analytics czyli oczywiście statystyki.

Najpopularniejsze jest Google Analytics – być może dlatego, że Google generalnie jest największe i jest prekursorem wszelakiego rodzaju narzędzi internetowych. Wszystko kręci się wokół Google i naprawdę dobrze jest zaznajomić się z Google Analytics i wykorzystywać informacje wynikające z tych statystyk jeśli tylko mamy stronę internetową: blog, czy też sklep.

Statystki mogą nam dać wiele informacji, które jeśli zrozumiemy we właściwy sposób i wykorzystamy je mogą pomóc nam w polepszeniu zwartości bloga, zwiększeniu ilości odwiedzin czy też nawet zwiększeniu sprzedaży w naszym sklepie.

Podstawa to spoglądanie na ilość odwiedzin w ciągu określonego okresu czasu. Może to być rok, miesiąc, tydzień, czy też wybrany okres, w którym prowadziliśmy np. kampanię i chcemy sprawdzić jej rezultaty. Możemy także sprawdzić ilu czytelników mamy w danej chwili na żywo.

 

google analytics

 

Ale nie tylko ilość użytkowników jest interesująca.
Google Analytics daje mam więcej informacji na temat naszej strony np.

– Odbiorcy – kto jest naszym odbiorcą, z jakiego kraju nas obserwuje, jakim językiem się posługuje, czy są to nowi, czy też powracający odbiorcy, ich wiek, jakiej przeglądarki używa itd., itd,

– Kanały poprzez które czytelnicy trafiają na naszą stronę. Czy to z wyszukiwarki, czy z reklamy, z innych stron, z kont społecznościowych czy też z newslettera, który wysyłamy za pomocą e-mail.

– Zachowania naszych odbiorców. Jakie treści są czytane, jakie treści są wyszukiwane na stronie, które strony są docelowymi, w końcu najpopularniejsze strony na naszym blogu – co jest bardzo interesujące. Analiza tych stron pozwoli nam na stworzenie więcej stron podobnego typu, które także mogą stać się stronami często odwiedzanymi. A przecież chodzi nam o jak największą liczbę odwiedzin na naszym blogu. czy też w sklepie.

 

ga_tresc

 

Oczywiście Google Analytics podaje nam więcej informacji, której jednak nie jestem w stanie zaprezentować w jednym artykule.

 

Spoglądanie na Facebook Analytics jest konieczne jeśli mamy firmową stronę na Facebooku i traktujemy ją poważnie – jako  promocją naszego biznesu. Te statystyki są ciekawe ponieważ konieczne jest zaobserwowanie zmian związanych z modyfikacjami facebookowego algorytmu.
Zasięg postów zmienia się także w zależności od ich charakteru i czy jest to zasięg organiczny, czy też płatny.
Warto obserwować te różnice i rozwój ponieważ to daje nam obraz, które posty są zauważalne i chętnie czytane. Pozwoli nam to stwarzać posty, które są interesujące dla naszych obserwatorów.

 

Facebook analytics

 

Pinterest Analytics daje nam podobne możliwości.
Więc warto monitorować:

– Ilość dziennych wyświetleń naszego profilu.
– Ilość odwiedzających i ich dane demograficzne.
– Zaangażowanie odwiedzjących i ilość.
– Najpopularniejsze piny.
– Które zdjęcia przepinane są z naszej strony
– Itd., itd.

 

pinterest_dla_biznesu

 

Jeśli masz sklep na Etsy warto jest także spoglądać na Etsy stats. 
Etsy nie tylko pokazuje nam ilość odwiedzin, zamówień i ilości dodania naszego sklepu do ulubionych.

Ale ważną informacją jest skąd przychodzą do naszego sklepu odwiedzający.
Także, które z naszych produktów są najpopularniejsze. I oczywiście, które ze słów kluczowych przyciągają najwięcej odwiedzających.
W moich konsultacjach Etsy podaję każdemu słowa kluczowe, które warto używać. Dobrze jest sprawdzić po jakimś czasie jaki dają one efekt.

 

Instagram analytics ?

Przecież nie ma czegoś takiego.
Tak, na dzisiejszy dzień – maj 2016 na Instagramie nie ma dostępnych statystyk. Ale Instagram testuje właśnie firmowe profile, a co za tym idzie związany z nimi możliwy dostęp do statystyk.
W firmowym profilu istnieć będzie przede wszystkim możliwość dodania przycisku „kontakt”- który pokaże lokalizację firmy.
No i analytics czyli statystyki:

– Ilość odwiedzających i oglądających twoje zdjęcia.
– Lokalizację odwiedzających, ich wiek i płeć.
– Najbardziej aktywne godziny w ciągu dnia. A także dni w tygodniu, co pozwoli na lepsze planowanie umieszczania postów.

Statystyki na Instagramie zapowiadają się obiecująco. Kiedy dotrą one do nas jeszcze nie jest wiadome, ale najprawdopodobniej całkiem niedługo skoro informacja na temat testów podawana jest już w wiadomościach Social.

 

Podsumowanie.

Gdziekolwiek jesteś i czymkolwiek się zajmujesz warto poświęcić statystykom więcej czasu, by wyciągnąć z nich pomocne wnioski jeśli poważnie myślisz o swoim biznesie.

Author: Iwona

Share This Post On