Jak wykorzystać Instagram?

Instagram jest kolejnym portalem społecznościowym, który możesz wykorzystać w twoim marketingu.
Instagram to portal obrazów czyli nasze posty to zdjęcia.

Wystarczy tylko klik telefonem i cały świat zobaczyć może twoją pracę przedstawioną na twoim zdjęciu…

A jeśli zajmujesz się rękodziełem to przecież zdjęcia są twoim narzędziem. Możesz więc wykorzystać Instagram w pełni.

I wiesz co? Instagram jest bardzo dobry na wakacje kiedy to telefon masz przy sobie, a komputer nie zawsze. Bowiem Instagram to aplikacja na telefon.
Oczywiście twoje zdjęcia powinny być dobrej jakości – ustawienie produktu, tło, kolory, itd. Powinno wyodrębniać się z miliona innych zdjęć na Instagramie, zachwycać, inspirować i pasować do twojej grupy docelowej.

Tak, ponieważ tak jak na każdym portalu społecznościowym i na Instagramie musisz mieć obserwatorów.
Jak ich zdobyć? Poprzez polubienia zdjęć, poprzez obserwowanie innych osób, które mogą być zainteresowani twoimi produktami.
Czyli w podobny sposób jak w innych mediach np. obserwujących na Pintereście.

Nie zapomnij o #hashtagach

Ważne w Instagramie jest zaznaczanie zdjęć #hashtagami.
Dobrze oznaczone zdjęcie może być odnalezione przez innych użytkowników, a jeśli masz interesujące zdjęcia dobry hashtag może być krokiem do zdobycia kolejnego obserwatora i przez to ewentualnego klienta.

Jak najlepiej wykorzystać Instagram w sprzedaży?

Nie, nie możesz sprzedawać bezpośrednio z Instagramu.

Nie możesz nawet linkować… Tzn. możesz linkować, ale ten link nie będzie posiadał możliwości, by kliknąć na niego i dotrzeć bezpośrednio do strony, na której znajduje się twój produkt.
Musisz na tyle zainteresować klienta, by ten chciał pofatygować się i wpisać podany link do przeglądarki lub wejść na twój profil i tam znaleźć informację gdzie sprzedajesz swoje produkty.

Jak wykorzystać Instagram?

Dlatego:
1. Dobrze opisz swój profil.
2. Umieść w opisie link do swojej strony, z której sprzedajesz lub bloga. (Ten link jest możliwy do kliknięcia).
3. Umieść swoje zdjęcie profilowe (możesz zaznaczyć, że chcesz by było to zdjęcie z Facebooka).
4. Opisuj swoje zdjęcia – używaj w opisie #hastagów relewantnych do twoich produktów.
5. Stwórz swój własny #hashtag, który może być nazwą twojej firmy lub tego, co robisz.
6. Nie zapomnij o stworzeniu dobrej strategii. Po prostu „wrzucanie” zdjęć nic nie da – musisz zainspirować, zainteresować i przekazań formą zdjęć to, co masz do powiedzenia.
7. Uaktualniaj Instagram każdego dnia. (Niekoniecznie jest to portal chwili tak jak FB, ale jednocześnie najwięcej uwagi otrzymują nowe zdjęcia).
8. Obserwuj inne osoby, które pasują do profilu twoich produktów, polubiaj zdjęcia – komentuj!
9. Odpowiadaj na komentarze tagując daną osobę jej @imieniem używanym w Instagramie.
10. Buduj społeczność, dbaj o własnych obserwatorów.
11. Stwarzaj konkursy i rozdawajki w celu pozyskania nowych obserwatorów.
12. Pokaż czasami, że też jesteś człowiekiem i robisz normalne rzeczy prezentując prywatne zdjęcie.

 

Author: Iwona

Share This Post On