Karuzela zdjęć na Facebooku – jak używać?

Jakiś czas temu pojawiła się na Facebooku karuzela zdjęć – czyli możliwość dodania kilku zdjęć, które przedstawiane są w jednym ciągu – jedno za drugim. W karuzeli zdjęć widzimy na ekranie 1,5 zdjęcia i przesuwając je w lewo możemy zobaczyć ich więcej.

Najczęściej pozostawiamy przypadkowy wybór zdjęcia – głównie jeśli wklejamy link do wpisu na blogu i Facebook wybiera, które zdjęcia będą prezentowane. Ale pokaz zdjęć można zaaranżować i wykorzystać w marketingu.

Aby karuzela zdjęć mogła być zaprezentowana potrzebny jest nam link do wpisu na blogu/  w sklepie czy innej stronie www – wtedy pokazują się wybrane zdjęcia. Nie musimy pozostawiać ich w takiej kolejnności, w jakiej są one pokazane. Często Facebook pokazuje je chaotycznie – nie tylko zdjęcia z samego wpisu, ale mogą to być zdjęcia z sidebaru czy innej części bloga. Trzeba je koniecznie zaaranżować w lepszy sposób.

1. Poprzestawiaj zdjęcia do pożądanej kolejności.
2. Usuń zdjęcia, których nie chcesz mieć w swojej karuzeli.
3. Dodaj zdjęcia z dysku, które chcesz, by karuzela zdjęć pokazywała.

 

W jaki sposób karuzela zdjęć może być używana?

1. Pokaż produkt, cechy produktu, wygląd, jego atrybuty.
Ta karuzela pokazuje mój ostani produkt na stronie Spotkania Robótkowe Online.

Karuzela zdjęć.
2. Pokaż kilka produktów z twojego sklepu w karuzeli, stwórz katalog.
3. Opowiedz historię: firmy, produktu lub czegoś innego związanego z tym, co chcesz wypromować.
4. Pokaż użycie produktu (tutorial). (Zdjęcie poniżej pochodzi z: wersm.com).

12057035_450173881852374_1798311506_n
5. Wyodrębnij klientów.
Ta karuzela zdjęć pokazuje skarpety Primaviera w wykonaniu moich testerek.

2

 

6. Umieść przesłanie, poradę lub informację czyli wykorzystaj tekst.
Ta karuzela to nic innego jak promowanie na Facebooku właśnie tego wpisu.

 

Kruzela

Jak widać karuzela ma wiele możliwości wykorzystania jej w promocji. Wystarczy tylko pobudzić wyobraźnię.
Karuzela zdjęć może urozmaicić wpisy i zdecydowanie należy ją wykorzystać.