Prowadzenie sklepu internetowego na Etsy.

Prowadzenie sklepu internetowego nie kończy się na założeniu sklepu i umieszczeniu w nim produktów. Ono wtedy tak naprawdę dopiero się zaczyna.

Wcześniej omówiliśmy dwie fazy opisujące zakładanie sklepu na Etsy – teraz przechodzimy do trzeciej – najważniejszej – do samego prowadzenia sklepu internetowego na Etsy.
O czym musimy pamiętać, aby sklep dobrze funkcjonował?

 

Prowadzenie sklepu internetowego

 

Bardzo ważny jest oczywiście produkt – bez produktu ani rusz. Oczywiście im więcej produktów tym lepiej.
Zadbaj o to, by w twoim sklepie nie było pustych półek. Puste półki bez produktów odstraszają klientów. I także uniemożliwiają wyszukiwarce zaproponowanie naszego sklepu. Jeśli nie masz produktów nie masz czego pokazać ewentualnym klientom. Jeśli nie masz produktów i nie masz opisów wyszukiwarki nie mają czego czytać, czyli to tak, jakby sklepu w ogóle nie było.

 

Na czym polega prowadzenie sklepu internetowego na Etsy?

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko czekanie na zamówienia, wysyłanie ich i uzupełnianie sprzedanych produktów.
Jeśli będziemy biernie czekać na pojawienie się pierwszych zamówień to możemy nigdy się nie doczekać.
Musimy pokazywać nasze produkty i to w różny sposób – zacznijmy od dobrych tekstów.

Bardzo ważne jest posiadanie tekstów opisowych, którymi wyszukiwarki mogą się zająć.
Produkty bez opisu nie mają żadnych szans. A tobie musi zależeć na tym, by ktoś – Etsy lub Google skierował odwiedzających na twoje produkty.
Dlatego teksty są bardzo ważne! Teksty te powinny być takie, by wyszukiwarki wiedziały dokładnie o co w nich chodzi.

A poniżej więcej ważnych porad:

 

1. Tytuł produktu – zadbaj o to, aby tytuł produktu był wyraźny i dokładnie opisujący produkt. Najlepiej w tytule zawrzeć słowa kluczowe.
2. Opis produktu – tutaj także należy pamiętać o słowach kluczowych i o dobrym, wyczerpującym opisie produktu. Im opis jest pełniejszy tym lepiej. Powinien zawierać jak najwięcej informacji potrzebnej klientowi, a jednocześnie być wyprofilowany w stosunku do wyszukiwarek. (Bardzo duże znaczenie mają odpowiednie słowa kluczowe).
3. Tagi produktu – nawet nie próbuj ich ominąć. Tagi są bardzo ważne, pomagają wyszukać odpowiedni produkt zarówno w portalu sprzedażowym jak Etsy, ale także w wyszukiwarkach.
4. Zdjęcia – zadbaj od dobre zdjęcia. Zdjęcie jest w stanie powiedzieć więcej niż tysiąc słów. Dobre zdjęcie potrafi zachęcić do kupienia produktu. Złe zdjęcie potrafi zniechęcić do zakupów. Także pamiętaj by przywiązywać wagę do dobrych zdjęć. Wykorzystaj także wszystkie możliwe miejsca na zdjęcia pokazując produkt, z różnych stron, a nawet w różnych sytuacjach.
Popracuj trochę nad zdjęciami. utrzymuj je w podobnym charakterze, odnajdź styl pasujący do twoich produktów, twojego sklepu i marki.
5. Wykorzystaj różnego rodzaju święta do promowania produktów słowami kluczowymi związanymi ze świętami – użyj ich w tytule, opisie i tagach.
6. Rób obniżki cen, kupony dla stałych klientów – ale nie przesadzaj z przecenami. Nie przeceniaj wszystkich produktów od razu i nie miej przecen 365 dni w roku. Tylko okresowo. Chyba, że dotyczy to starszych produktów, których musisz się pozbyć.
7. Zadbaj o stylowe opakowanie. Opakowanie powinno być związane ze stylem i charakterem twojego sklepu i marki. Dodaj coś małego ekstra, by ucieszyć klienta.
8. Dopatrz, by klient został powiadomiony o wysłaniu przesyłki. Klienci lubią być informowani o tym, co się dzieje z ich zamówieniem.
9. Reklama w mediach społecznościowych jest konieczna. Nie zapomnij o niej. Warto być na Facebooku, ale także w mediach gdzie „sprzedaje” się za pomocą zdjęć czyli Pinterest i Instagram. Linkuj bezpośrednio do produktu w każdym wpisie.
10. Blog – wpisy na blogu na temat twoich produktów i tego, że można znaleźć je na Etsy, DaWandzie lub w innym sklepie są także pomocne w lansowaniu marki. Nie zapominaj o słowach kluczowych – dlaczego nie tych samych, które używałaś w opisie produktu? Linkuj bezpośrednio do produktu w sklepie.
11. Buduj społeczność na Etsy. Dodawaj do ulubionych produkty innych, sklepy, udzielaj się w grupach.

 

Jeśli nie masz jeszcze sklepu na Etsy możesz go w każdej chwili założyć klikając na link prowadzący do strony, gdzie możesz założyć Etsy sklep.
A jeśli chcesz zobaczyć jak to zrobić przeczytaj tutaj wpis na temat: Jak założyć sklep na Etsy.

Obejrzyj także poniższy film, w którym rozwijam szczegółowiej powyższe 11 punktów, które opisują prowadzenie sklepu internetowego na Etsy.

 


Jeśli uważasz, że twój sklep nie pracuje na siebie a twoje produkty nie są zauważane mogę ci pomóc w poprawieniu sprzedaży udzielając ci konsultacji na temat twojego sklepu na Etsy. Zapoznaj się tutaj z konsultacjami.

Dwie poprzednie fazy opisane są w artykule: Zakładanie sklepu na Etsy – fazy.