Strona sprzedażowa to podstawa

Chcesz sprzedawać swoje produkty?
Chcesz wykorzystać do tego Pinterest?

Potrzebna jest ci więc strona sprzedażowa… – bez niej ani rusz.

Możliwe, że sprzedajesz już dzisiaj – wśród znajomych, wśród znajomych znajomych, na kiermaszach… – nie musisz mieć strony sprzedażowej…
Ale jeśli chcesz dotrzeć do większej ilości odbiorców i sprzedawać więcej musisz mieć sklep.
Nie, niekoniecznie stacjonarny – dzisiaj, tutaj mówimy o sprzedaży internetowej. A jeśli chcesz wykorzystać do sprzedaży potęgę Pinterestu to powinna być to strona sprzedażowa gdzieś w sieci…

No tak – to kosztuje, taki butik internetowy to dużo pracy, to miesięczne opłaty, to hosting…
Tak, oczywiście.  Ale wiesz co? Można to obejść.

Dzisiaj możesz zaczepić się u kogoś innego, nie musisz sama zakładać sklepu internetowego. Wrzucasz tylko produkty, opisujesz je, no i sprzedajesz…
Sprzedajesz – tak, ale nie licz na to, że ktoś za ciebie wypromuje twoje produkty – to jest gorzka prawda – nawet jeśli właściciel takiego zbiorowego sklepu internetowego obiecuje Ci, że to zrobi…

Może i to zrobi, ale pomyśl sobie: Jeśli w takim sklepie jest 100 sprzedawców i  każdy ma po 10 produktów to już masz 1000 produktów. Oczywiście właściciel sklepu może promować sprzedawcę – nie produkt, ale wtedy będziesz promowana np. co setny dzień roku – czyli średnio 3 razy do roku – zadowala cię to? Biorąc na dodatek pod uwagę, że nie każda promocja musi dać sprzedaż produktu to kiepsko będzie wyglądać twoja sprzedaż….

etsy

Etsy

 

 

Ale wróćmy do tego, czym jest strona sprzedażowa u kogoś – takie strony sprzedające twoje produkty rękodzielnicze możesz wynająć w Etsy – jeśli chcesz dotrzeć do klientów na całym świecie. Klikając dalej możesz założyć swój sklep na Etsy. W tymże sklepie umieszczasz swoje produkty, które masz na sprzedaż, opisujesz je i promujesz np. przez Pinterest. A potem wysyłasz do klientów.

Nie musisz przejmować się o stronę techniczną tego sklepu internetowego. Zawsze jest w nim porządek i nawet klienci mogą trafić do ciebie przez wyszukiwarkę produktów na Etsy, lub nawet jeśli ktoś inny przepinuje zdjęcia twoich produktów.

Jeśli jesteś na Etsy musisz znać choć trochę angielskiego. Ale innym wariantem jest DaWanda, gdzie też zakłada się bardzo podobny sklep do Etsy i sprzedaje w podobny sposób, z tym, że wysyłka jest możliwa w granicach europejskich. Tutaj można założyć sklep i obsługiwać go w języku polskim.

daWanda

DaWanda

Mając sklep na tego typu portalach płacisz za gościnność poprzez zapłacenie prowizji od sprzedanego produktu i/ albo od tego, że taki produkt umieszczasz w swoim sklepie. Są to zazwyczaj niewielkie pieniądze więc nie ma problemu w otrzymaniu zysku ze sprzedaży jeśli tylko cena twoich produktów jest odpowiednia.

22 Komentarzy

  1. Witam!!!Ja otworzyłam sklep jakieś 2 tygodnie temu wszystkiego się uczę łącznie z angielskim, jeszcze nie rozszyfrowałam tego sklepu :( Moje pytanie jest takie: wprowadziłam zasady wysyłki i ewen. zwrotów w zakładce Policies, ale chciałabym dokonać zmian i w żaden sposób, nie mogę znaleść opcji jak tej zmiany dokonać. Pytanie: czu jak raz wprowadzę zasady wysyłki i zwrotu to później już dokonać zmian nie mogę ? Bardzo proszę o pomoć i z góry dziękuję!!!!

    Post a Reply
      • Bardzo się cieszę, że dałaś radę. Jak się samemu znajdzie zawsze lepiej się pamięta :)

        Post a Reply
  2. witam,

    załozyłam niedawno sklep na Etsy.
    chciałabym się dowiedziec jak mogę go promowac, mam po kilkanaście wejść dziennie, ale co mogę zrobic aby liczba ta się zwiekszyła? czy to zależy od tego ile i jak duzo sie „polubi” innych artystów produkty na Etsy?
    Bede bardzo wdzieczna za wszelkie wskazówki co i jak zmienic, ulepszyć aby dotrzeć do większej ilosci osób.
    pozdrawiam
    U

    Post a Reply
    • Dziękuję za pytanie! Postaram się w przyszłym tygodniu (ostatnim tygodniu stycznia) napisać trochę o Etsy :)

      Post a Reply
    • Witacie!
      Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż? Tak aby zacząć sprzedawać i zrobić ruch w sklepie?
      Czy sa jakieś sprawdzone metody i sposoby działania.
      Z góry dziękuję za odpowiedz.
      Meg

      Post a Reply
      • Witaj Meg! Dziękuję za komentarz. Cały ten blog jest praktycznie o zwiększaniu ruchu i sprzedaży w sklepach. Aby zwiększyć sprzedaż można robić wiele rzeczy, o których piszę w tym blogu. Nie ma złotego środka. Postaram się jednak napisać jeden artykuł na ten temat zbierający informację z innych moich artykułów.

        Post a Reply
  3. Witam, czy zakładając sklep na ETSY trzeba założyć swoją firmę?

    Post a Reply
    • Witaj Agnieszko. Nie trzeba, każda osoba może założyć sklep na Etsy.

      Post a Reply
      • Dziękuję ślicznie za odpowiedź. Pozdrawiam:)

        Post a Reply
          • sklep może założyć każdy, ale sprzedawać możesz okazjonalnie, a jeśli chcesz to robić w charakterze ciągłym masz obowiązek założyć firmę. Wszystko regulują przepisy – odrobinę trzeba poszukać. A najlepiej zadzwoń do Urzędu Skarbowego i tam Ci wytłumaczą na czym to polega.

  4. Duża pomoc dla początkujących-Pozdrawiam Alicja Musielska

    Post a Reply
    • Dziękuję. Dawno nie pisałam, ale wkrótce będzie więcej.

      Post a Reply
  5. Super stronka – pozdrawiam-Alicja Musielska

    Post a Reply
  6. A ja dalej odkładam Etsy i inne „DaWandy” no i teraz to już mus jest się zmobilizować, bo inaczej to Twoje zaangażowanie, Iwono, pójdzie „się paść” jak to mówią. Węc daję sobie 2 tyg (bo jednak trochę trzeba się zaznajomić z regułami tych sklepów) Dziękuję bardzo i pozdrawiam serdecznie.

    Post a Reply
    • Tak to jest, że się odkłada. Ale trzeba to zrobić – inaczej nie będzie początku sprzedaży….

      Post a Reply
  7. Dziękuję za artykuł. Do tej pory korzystanie z Etsy odkładałam na wieczne „później”.

    Post a Reply
    • No a przecież by można to wzkorzystać :) A czasami tak odkładymy i odkładymy na potem :)

      Post a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>