Jak udoskonalić swój marketing internetowy?

Sprzedaż w internecie wydaje się prosta. Jakkolwiek wymaga od nas koncentracji, dyscypliny i wiedzy.
Marketing internetowy nie polega na tym, że coś zrobimy, co wydaje nam się, że poprawi naszą sprzedaż, a potem przewracamy stronę i  idąc dalej możemy zapomnieć o tym, co było na poprzedniej stronie, o tym co zrobiliśmy wczoraj.

Nie.

Marketing internetowy to ciągłe drążenie dziury, by dokopać się do wody. A nawet jeśli już tę wodę zobaczymy dbanie o to, by jej poziom się nie obniżył.
Czyli: marketing internetowy wymaga koncentracji na tym, co robimy, dyscypliny w tym, co robimy i wiedzy, na temat tego, co robimy, którą regularnie należy uzupełniać i doskonalić.
A także ciągłej analizy.

 

Marketing internetowy

 

Marketing internetowy wymaga dobrego planu

Marketing internetowy nie jest procesem, który można raz zrobić, zakończyć i zapomnieć. Marketing internetowy trzeba dobrze zaplanować, by dał jakieś rezultaty na dłuższą skalę. Trzeba także utrzymywać to wszystko przy życiu, więc najlepiej zrobić sobie listę kontrolną, na której będziemy odhaczać poczynione każdego dnia/ tygodnia/ miesiąca działania, by ponownie móc do nich powrócić po określonym czasie.

Jeśli nie mamy listy nie będziemy wiedzieć za bardzo, co zrobiliśmy, kiedy zrobiliśmy, kiedy ponownie mamy to zrobić i czy to „robienie” daje nam jakieś rezultaty.

Do tego media społecznościowe, w których się reklamujemy wciąż są w ruchu i się zmieniają, więc potrzebna ci jest wciąż nowa wiedza, by nie pozostać w tyle peletonu.

25 porad jak robić lepszy marketing internetowy

 

Poniżej 25 porad w temacie udoskonalenia marketingu internetowego, na podstawie których możesz zrobić sobie listę kontrolną, lub ściągnąć taką gotową i sprawdzić czy poniższe punkty bierzesz pod uwagę w twoim marketingu internetowym w mediach społecznościowych.

1. W swoich postach używaj zdjęć, Jeśli masz nowy produkt może to być bardzo oczywiste umieszczenie nowego zdjęcia. Ale jeśli go akurat nie masz pokazuj produkty starsze, ale także ze zdjęciami. Zdjęcia w postach dają większe zaangażowanie i czynią post lub artykuł ciekawszym.

2. Upewnij się, że twoje zdjęcia profilowe lub w tle reprezentują ciebie i twoją firmę.

3. Postaraj się, aby twoje wpisy w mediach socjalnych były urozmaicone. Używaj zdjęć, filmów, zaproszeń, pytań a także promocji i ogłoszeń.

4. Na swoich kontach bądź sobą. Nie ukrywaj się za maską firmy. Pokaż, że jesteś człowiekiem i dokładnie kim.

5. Buduj stosunki pomiędzy tobą i twoimi fanami. Rozmawiaj, żartuj, pokaż, że możesz być ich przyjacielem.

6. Pokaż się trochę prywatnie. Wrzucaj od czasu do czasu prywatne zdjęcia, ale uważaj, żeby nie były zbyt prywatne.

7. Utrzymuj kontakt ze swoimi fanami, komentuj i  odpowiadaj na komentarze, lajkuj, pinuj i odpowiadaj na piny i na tweety. Pokaż, że interesuje cię to, co twoi fani mają do powiedzenia.

8. Bądź częścią kilku portali społecznościowych, aby mieć możliwość spotkania różnych ludzi.

9. Odpowiadaj na tagi i na wiadomości przesłane do ciebie na kontach.

10. Używaj hashtagów.

11. Nie używaj swoich kont w mediach tylko i wyłącznie do promocji. Media społecznościowe są przede wszystkim do budowania stosunków i zaufania.

12. Bądź konsekwentny na swoich kontach – używaj tego samego logo i tych samych kolorów reprezentujących twoją firmę.

13. Odtwarzaj swoje starsze wpisy, poprawiaj je, uaktualniaj je i udostępniaj dalej w różnych mediach.

14. Staraj się być ekspertem w swojej dziedzinie.

15. Skoncentruj się na tym, by pomagać twoim odbiorcom. Rozwiązuj ich problemy, odpowiadaj na pytania, zbuduj zaufanie – to łączy.

16. Pokaż się jako człowiek. Pokaż kim jesteś z krwi i kości. Ludzie wolą kupować dzisiaj od ludzi, nie od firm.

17. Masz listę mailingową? Nie? to może czas najwyższy ją założyć?

18. Używaj w swoich wpisach „call to action” Czyli powiedz dokładnie twoim fanom co mają zrobić po przeczytaniu twojego wpisu.

19. Planuj publikacje swoich wpisów w mediach – używaj do tego np. Hootsuite.

20. Używaj narzędzi do planowania jak np. Planner lub Any.do.

21. Zastanów się, które media odpowiadają twoim potrzebom, które najlepiej reprezentują twoją markę i dają najlepsze rezultaty.

22. Analizuj, które rodzaje wpisów powodują najwięcej zaangażowania  i pracuj z nimi.

23. Pokazuj krótkie filmy na swoich kontach. Video zwiększa zaangażowanie.

24. Skoncentruj się na mediach, które dają ci najlepsze rezultaty. Lepiej jest być aktywnym na 2-3 portalach niż starać się ogarnąć wszystkie i nie nadążać. Pamiętaj: liczy się jakość, nie ilość.

25. Przeanalizuj jaka wiedza jest ci potrzebna, by wykorzystać w pełni powyższe porady.

 

 

Author: Iwona

Share This Post On