Czy SEO w social media jest ważne?
Czy trzeba zwracać uwagę na SEO w social media?
Oczywiście, że nie musisz. Ale tylko dlatego, że nie ma czegoś takiego jak musieć.
Ale jeśli zależy ci na wizerunku, na tym, żeby być w sieci odnalezioną to powinnaś na to spojrzeć.
Dlaczego?
Dlatego, że wyszukiwarki biorą pod uwagę także nasze konta w mediach społecznościowych i to w dużym stopniu.
A skoro tak, to należy to wykorzystać.
Oczywiście jeśli nam zależy na wizerunku, marce, promocji itd. ..
W innym wypadku jeśli w mediach społecznościowych bywamy tylko po to, żeby być, nie warto nawet zawracać sobie tym głowy.
Na czym polega SEO w social media?
Spójrzmy na to przy pomocy przykładów.
Wpisz w wyszukiwarkę nazwę swojej firmy lub swoje imię i nazwisko.
Lub spójrz na poniższe zdjęcie.
Kiedy wpiszę w Google moje imię i nazwisko „Iwona Eriksson” wyskakuje jak poniżej.
Najpierw konto na Facebook.
Następne jest moje konto na Ravelry i You Tube.
Dopiero potem blog (chociaż domena to moje imię i nazwisko, a samo nazwisko nie jest zbyt wiele używane we wpisach – niemal wcale).
Koleje to moje konto na Forsquare, na którym mam tylko dwa ocenione miejsca i nie używałam go od wieków.
Potem jest LinkedIn, Pinterest, Instagram i dopiero mój inny blog Drutoterapia, który nadal ma więcej czytelników niż ten, na którym teraz piszę.
Następnie Twitter, i kolejny blog byiwona, Google+ i Etsy itd. Przeplatane trochę innymi stronami szwedzkimi, które niekoniecznie muszą się wam ujawnić ponieważ najprawdopodobniej zobaczycie raczej tylko rezultaty w j. polskim.
Ale właśnie. Konta społecznościowe są raczej międzynarodowe. Bez względu na to jaki masz na nich zainstalowany język pokazywane są one i tak w wyszukiwarkach.
Więc pomyśl jeśli masz konto swojej firmy na tych portalach społecznościowych…
Albo inaczej:
Jeśli główne słowo kluczowe jest zawarte w nazwie konta w mediach społecznościowych.
Wyobrażasz sobie?
Czyli.
Warto zwracać uwagę na SEO w social media, a zwłaszcza na słowa kluczowe.
Kiedy wpiszesz w wyszukiwarkę „robić na drutach” wyskoczą moje filmy na YouTube oraz wpis z bloga „Drutoterapia”
A jeśli wpiszesz „jak promować stronę na Facebooku” na pierwszym miejscu pojawi się moje video z YouTube. Z pewnością zauważyliście, że bardzo często, a nawet prawie zawsze w wyszukiwarkach na pierwszej stronie pojawiają się filmy z YouTube.
YouTube to także social media i tam także jest warto zwracać uwagę na słowa kluczowe.
Dlatego warto jest pamiętać o słowach kluczowych na naszych kontach w mediach społecznościowych.
Najważniejsze to:
– nazwa konta,
– opis konta (słowa kluczowe powinny znaleźć się na początku opisu),
– opis zdjęć np. na Pitereście,
– opis filmów np. na YouTube,
– opis zdjęć na Instagramie,
(słowa kluczowe powinny znaleźć się na początku opisów),
– na Facebooku w ustawieniach możesz zaznaczyć, by posty z twojej osi czasu (profilu prywatnego) były wyszukiwane w wyszukiwarkach. (Oczywiście chodzi o posty udostępniane publicznie).