Pinterest dla biznesu
Wykorzystaj Pinterest dla biznesu zakładając na Pintereście konto firmowe.
Konto takie możesz założyć na stronie business.pinterest.com/pl lub przekształcić obecne konto jeśli masz takie w biznesowe.
Dlaczego konto firmowe?
Pinterest dla biznesu tak jak i strona firmowa na Facebooku posiada trochę więcej możliwości i narzędzi dla firm.
Sam wygląd konta nie różni się, ale możliwość obserwowania statystyk oraz niektóre widgety i przyciski pozwalają na lepszą kontrolę nad działalnością na Pintereście oraz pozwalają zaprezentować lepiej pinterestowe konto na zewnątrz.
Jakkolwiek. Jeśli nie masz strony sprzedażowej lub bloga nie trać czasu na Pinterest. Lub miej tylko konto prywatne jeśli potrzebujesz inspiracji.
Dlaczego pinterest dla biznesu?
Poprzez ten portal tysiące obserwatorów mogą trafić na twoje strony sprzedażowe lub bloga klikając na twoje zdjęcia i stając się przez to twoimi czytelnikami lub klientami. Możesz ich wizyty od razu lub po pewnym czasie spieniężyć.
Pod warunkiem, że nie popełnisz największego błędu popełnianego w Pintereście.
Jak wiedzieć, że ktoś trafia na twoją stronę?
Obserwuj statystyki stron – zarówno na blogu czy też w swoim sklepie (każdy blog, każdy sklep ma taką możliwość), podepnij Google Analytics to twojej strony. I przede wszystkim obserwuj statystyki na Pintereście.
W pinterestowych statystykach (dostępne tylko dla konta biznesowego) możesz zobaczyć:
1. Ilość odwiedzających dziennie i oglądających twój profil na Pinterście.
2. Miesięczną ilość odwiedzających oraz zaangażowanie w twój profil.
3. Aktywność pinów z twojej strony internetowej.
(Czyli warto mieć stronę, by stać się częścią tych liczb. A także im więcej pinów z twojej strony tym większa liczba ich wyświetleń).
Możesz także dowiedzieć się:
4. Ile pinów z twojej strony zostało wyświetlonych w danym okresie czasu.
5. Ile pinów z twojej strony zostało przepiętych.
6. Ile było kliknięć na twoje piny.
7. Które piny są utworzone z twojej strony.
8. Najczęściej przepinane piny z twojej strony przez cały czas trwania konta.
9. Twoje najlepsze piny.
10. Twoje najlepsze tablice.
11. Z jakich krajów masz najwięcej odwiedzających.
Dlatego też warto przepinać piny z własnej strony – czyli strony zweryfikowanej na twoim koncie.
Jak założyć konto na Pinterest dla biznesu, jak rozpocząć działanie na tym koncie oraz jak zweryfikować stronę zobaczyć można w poniższym filmie.
Do tego firmowy Pinterest ofiaruje różne widgety, które pomogą rozpowszechnić konto na Pintereście, a także sporo informacji na temat pinów, pinowania i promowania się w Pintereście.
W Pinterście istnieje także możliwość umieszczania pinów, które promują, jakkolwiek jest ona obecnie dostępna tylko w USA. Miejmy nadzieję, że niedługo dotrze i do nas.
Warto także wspomnieć o pinach,poprzez które można od razu kupić produkt czyli zakupy od razu z platformy Pinterestu. Wymarzona sprawa!
Piny te są dostępne dla sklepów opartych o Shopify, Demandware, Bigcommerce, IBM Commerce oraz Magento.
I niestety na razie tylko dla firm z USA. Ale z pewnością możliwość ta dotrze także i do nas. I oczywiście tylko dla właścicieli kont firmowych.