10 przykazań jak promować się na Facebooku

Jak promować się na Facebooku?
Możesz to robić na swojej stronie FanPage, na swoim profilu prywatnym a także w różnego rodzaju grupach tematycznych jeśli pozwalają one na promocję.

Pamiętaj – jeśli wrzucasz własny wpis promocyjny na stronie lub w grupie, której administratorem jest ktoś inny – nie ty – rób to tylko jeśli, zasady strony/ grupy na to pozwalają.
Inaczej możesz zostać zablokowany i po co ci to? Lepiej przestrzegać zasad grupy i wykorzystać na tych stronach innym razem inteligentnie ukrytą promocję.

Wykorzystaj różnego rodzaju grupy, ale aby twoja promocja na nich była zauważalna musisz przestrzegać kliku przykazań, które są poniżej.

 

A co robić i czego nie robić, aby twoja promocja była skuteczna i aby w zamian nie odstraszyć od siebie potencjalnych klientów?

1. Nie wrzucaj tylko samego linku do swojego FanPage. Napisz kilka słów – zaproś, zainteresuj. Ale tekst: „Zapraszam do polubienia i zakupów” zdecydowanie odstrasza – jeśli jedynym twoim celem jest przekonanie do polubienia i zakupów to także musisz to zrobić. Słowa: „Zapraszam do polubienia i zakupów”  nie mają takiej mocy, one nie mają żadnej mocy. Na takie linki nie klikamy – musimy wiedzieć czy owo kliknięcie da nam coś osobiście.

2. Nie wrzucaj tylko samych zdjęć bez opisu – napisz kilka słów co jest na tym zdjęciu, dlaczego je pokazujesz. Co to jest, po co i dlaczego. Zainteresuj tym co masz do pokazania.

3. Zadawaj pytania w tekście, pytania zmuszają do odpowiedzi, tryb oznajmiający pozostaje najczęściej bez komentarza. Ale nie rób tego zbyt często. Umiar jest najlepszy.

4. Nie rób we wpisach błędów ortograficznych!

5. Sprawdź zawsze swój wpis zanim go opublikujesz, przeczytaj go raz jeszcze po opublikowaniu… Jak wygląda? Czy możesz coś zmienić? Polepszyć?

grupa_na_facebuku

Zapoznaj się najpierw z zasadami grupy.

6. Nie spamuj! Nie powtarzaj wpisów, nie krzycz drukowanymi literami we wpisach. Nie używaj zbyt wielu znaków specjalnych: serduszek, gwiazdek, uśmiechów – to odstrasza i irytuje, i zazwyczaj ma przeciwny efekt, niż ten, który chcesz uzyskać.

7. Nie wklejaj dwóch linków w jednym wpisie. To rozprasza czytelnika. Bądź konkretny i zdecyduj się, co chcesz promować.

8. Nie wklejaj wciąż tych samych zdjęć – to pachnie niezaangażowaniem. Skoro tobie nie chce się przygotować różnych zdjęć dlaczego komuś innemu ma się chcieć kliknąć do twojej strony i zobaczyć co masz do zaoferowania?

9. Pokaż swoje zaangażowanie – że lubisz to co robisz, że żyjesz tym, że to kochasz, że to jest twoją pasją – zaangażowanie udziela się.

10. Jeśli nie widzisz efektu twoich ogłoszeń, nie rezygnuj, tylko zmień sposób promocji. Wybierz inne zdjęcia, pisz inne teksty, zachęcaj w inny sposób. Musisz trafić do odbiorcy, by móc sprzedać. Ale najpierw musisz wyczuć w jaki sposób do niego trafić. Promocji trzeba się nauczyć – bo gdybyś już przecież umiał to miałbyś zadowalające grono klientów i nie musiał się ogłaszać.

Jeśli masz znajomych, którzy mają stronę na Facebooku udostępnij im te porady. Dziękuję.
*

Author: Iwona

Share This Post On