Co to jest Instagram?
Jeśli się zapytacie co to jest Instagram otrzymacie odpowiedź, że jest to aplikacja na telefon.
Tak, oczywiście – ale oprócz tego jest to także portal społecznościowy.
Instagram został zakupiony przez Facebooka kiedy to zorienowano się jakim zagrożeniem jest dla Facebooka Pinterest. Już dawno wiadomo było, że wpisy ze zdjęciami na Facebooku generują więcej reakcji, lajków i komentarzy.
A ponieważ „jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów” i Pinterest zaczął rosnąć w siłę obawa przed przerzuceniem się na obraz ze słowa pisanego była duża….
I dlatego Facebook kupił Instagram….
Instagram był trochę zabawką dla tych, którzy lubią bawić się zdjęciami. Wbudowany w aplikację aparat fotograficzny i kilkanaście filtrów może za dwoma kliknięciami przeistoczyć nasze zdjęcie w ciekawy obraz, który zainteresuje naszych znajomych, przyjaciół czy też klientów… – i to na dodatek tych w trzech różnych portalach jak: Instagram, Facebook i Twitter. Nasze konta można podłączyć do Instagramu i za jednym kliknięciem wysłać zdjęcie w trzy różne miejsca,
Jeśli ktoś używa Flickr, Foursquare oraz Tumblr to także tam można przy okazji wysłać swoje zdjęcie.
A ponieważ jest to portal społecznościowy zbieramy wokół swojego konta znajomych o podobnych zainteresowaniach, których można widzieć także jako swoich klientów – jeśli zaczniemy używać Instagramu w celach biznesowych. Dlaczego właściwie nie?
Instagram jest nie tylko pełen nastolatków i młodych ludzi, którzy z namiętnością fotografują kolejną swoją kanapkę czy też obiad, sms-y od przyjaciół we własnym telefonie i kolejny „outfit”, ale także ludzi, którzy zaczynają widzieć Instagram jako źródło reklamy i prezentacji swoich produktów, czy też znalezienia ciekawych produktów i nowości opakowanych w interesujące zdjęcie.
Media społecznościowe są studnią bez dna pełną potencjalnych klientów – należy tylko wiedzieć w jaki sposób ich wyławiać, zamiast na ślepo wyciągać na wpół puste wiadra…