Co to są hashtagi i jak ich używać?
Co to są hashtagi ? Hashtagi tu, hastagi tam. Świat jest dzisiaj pełen hashtagów, a przynajmniej media społecznościowe…
A nie wszyscy dokładnie wiedzą co to jest i jaką mają funkcję.
Co to są hashtagi?
Hashtagi to słowa poprzedzone znakiem #, które w języku pisanym w mediach społecznościowych staje się linkiem. Ale tylko w mediach społecznościowych – nie na blogu
Pierwszym z użyciem hashtagów był Twitter. Już w 2009 roku dał możliwość używania ich na tym portalu.
Następnie kolejno inne portale wprowadziły je w użycie: Google+, Facebook, Pinterest i Instagram.
Po co w ogóle używać hashtagi?
Po to, by zwiększyć zasięg naszych wpisów. Hashtagi grupują wpisy na dany temat. I np. jeśli użyjemy #crochet to na instagramie pojawią się nam wszystkie wpisy oznaczone hashtagiem #crochet.
Jeśli na Facebooku klikniemy na Hashtag #rekodzieło to pojawią się wszystkie wpisy nim oznaczone.
Najlepiej jest używać jest hashtagów po angielsku – zwiększamy wtedy jeszcze bardziej zasięg o praktycznie cały świat. Jeśli używamy polskich nie używajmy polskich znaków.
Hashtagi i marketing.
Hastagi można wykorzystać w promocji swoich produktów.
1. Można stworzyć hashtag przedstawiający daną kampanię. Jak poniżej uczyniło Nike.
2. Patrz na trendy – używaj hashtagów, które akurat są popularne. Bądź tam, gdzie się coś dzieje.
3. Używaje relewantnych hashtagów – muszą one mieć związek z twoim produktem.
4. Stwarzaj własne hashtagi: nazwa twojej firmy, tego co robisz, twoich produktów.
5. Używaj hashtagów offline (np. w twoim sklepie stacjonarnym), by zostać odnalezionym online.
6. Bardzo popularne jest używanie hashtagów w konkursach i rozdawajkach – przede wszystkim na Instagramie.
7. Hastagów można używać także w filmach reklamowych.
Zobacz poniżej w jaki sposób BBC reklamuje jeden ze swoich programów za pomocą #hashtagu.
W ten sposób hashtag dociera do odbiorców nawet poprzez telewizję, a w tym przypadku przez YouTube, mimo iż zdawałoby się, że hashtagów można używać tylko w słowie pisanym.
Tak, oczywiście w słowie pisanym – jakkolwiek reklamę można zrobić wszędzie.
I tak np. jeśli stworzysz własny hashtag, który będzie odzwierciedleniem twojego biznesu, twoich produktów to używając go i przyzwyczajając innych do używania go podczas prezentowania twoich produktów rozprzestrzenisz popularność twojej marki.
Np. używając #byiwona trafi się do produktów mojej marki (wzorów na drutach), którą może ja sama zbyt mało reklamuję. Ale w tego typu hashtagach jest potencjał.
Spróbuj więc używać hashtagów, a jeśli już to robisz pochwal się osiągnięciami w komentarzu.