Daj się odszukać w internecie….

Dzisiaj próbowałam odszukać w internecie pewną osobę, która wiem, że sprzedaje fajne rzeczy, chciałam kupić…


Szukałam, szukałam i trudno było ją znaleźć… Byłam na jej blogu, na jej stronie na Facebooku, a nawet na profilu prywatnym i nie mogłam znaleźć konkretnego linku do strony sprzedażowej…

Jaki z tego wniosek? Chcemy sprzedawać, ale czy tak naprawdę chcemy, żeby inni nas znaleźli w internecie?

Mamy ukryte profile na Facebooku, skromne blogi i chowamy się za inicjałami lub nickami….
A może po prostu nie zdajemy sobie sprawy z tego, że żeby sprzedawać musimy dać się odnaleźć w internecie?
Aby sprzedać przez internet potrzebne jest to, by samemu być marką, by dać się odszukać….
Więc zrób wszystko, by można cię było znaleźć – czyli bądź wszędzie tam, gdzie tylko jest to możliwe.

 

Co możesz zrobić, aby dać się odszukać w internecie?

1. Jeśli masz blog podaj na nim linki do wszystkich innych stron, na których jesteś.
2. Używaj twojego imienia i nazwiska kiedy tylko możesz – ono jest unikalne i powinno kojarzyć się z twoją marką – z tym, co sprzedajesz.
3. Na Facebooku podaj linki do twoich stron: bloga i innych mediów społecznościowych. W Informacjach możesz umieścić linki do twoich stron – blogów, twojego profilu w innych mediach społecznościowych itd. – tam gdzie bywasz i gdzie masz coś do zaprezentowania.
Zobacz instrukcje video jak to zrobić.

odszukać w internecie

4. Podaj linki do kont w mediach społecznościowych w innych mediach społecznościowych, by łatwiej było twoje strony odszukać  w internecie – jeśli to jest możliwe. Np. możesz to zrobić  na Ravelry – jeśli masz Ravelry –  jak na poniższym zdjęciu. (Sprawdź zawsze czy linki działają i prowadzą do twojej strony – bardzo często spotykam się z tym, że linki prowadzą do donikąd). To jest miejsce, w którym możesz umieścić wiele linków, (nie zapomnij o twoim blogu).

linki_ravelry


5. Może pomyślisz: po co podawać linka do strony, z której nie sprzedajesz? Ale z jednego linku poprzez kolejny, i tak dalej – chodzi o to, by ciebie znaleźć – jeśli można odnaleźć ciebie, zostanie także odnaleziony twój produkt. Nikt nie znajdzie produktu jeśli sama będziesz incognito.
6. Podawaj nawet linki tam, gdzie nie robią się one linkiem automatycznie – zawsze można taki link skopiować, wkleić do przeglądarki i cię znaleźć. Ale jeśli żadnego linku nie ma – to nie ma co wkleić niestety…
7. Podaj adres twojego bloga na Pintereście – podaj na twoim blogu link do twojego Pinterestu (to nic, że twoje konto jest może nadal ubogie a blog nie jest po angielsku – chodzi o sam fakt bycia i pokazywania się – poprzez pokazywanie się zdobędziesz więcej obserwujących).
8. Nie patrz, że masz albo za mało obserwujących, albo że nikt cię nie zauważa – jeśli nie będziesz mieć linków rzeczywiście nikt nie będzie cię widzieć, ale jeśli zaczniesz się pokazywać i zbudujesz dobrze funkcjonującą sieć twoich profili i stron zdobędziesz więcej fanów i sprzedasz więcej produktów – najpierw możesz mieć 3 osoby, które cię obserwują – z trzech zrobi się 300 a potem 3000 i tak dalej…
Krakowa od razu nie zbudowano tylko kamień po kamieniu, cegiełka po cegiełce.

instagram

 

Jeśli masz pytania zostaw je proszę w komentarzu poniżej.
Sprawdź też czy możesz odszukać w internecie twoich znajomych i podpowiedz im, co mogą zrobić, by dać się odszukać.

Author: Iwona

Share This Post On

8 komentarzy

  1. Utarło się, że reklamą zaprzątają sobie głowy Ci, którym interes przestał się bujać. Dlatego jeżeli sprzedawca ma wystarczające wyniki sprzedaży to nie potrzebuję reklamować się na wszystkich platformach (wystarczą polecenia). Ponadto utrzymywanie kont we wszystkich social mediach jest czasochłonne. Blog to już osobna sprawa, im więcej linków, tym lepiej. Ważne jest jednak znalezienie aktywnej grupy odbiorców, a nie tłumu jednorazowych odwiedzających. Wszędzie te liczby i statystyki 😉

    Post a Reply
    • Nie trzeba reklamować się na wszystkich platformach, ale warto linkować, z tych na których się jest. A aktywna grupa odbiorców także może dostać zaćmienia mózgu i nagle przestać pamiętać lub zgubić link do sklepu lub galerii…

      Post a Reply
  2. Nawet w takie miejsce jak Disqus da się i trzeba wpisać link 🙂 a wiele osób o tym nie pamięta.
    Za to po wpisaniu dobrze jest jeszcze sprawdzić czy link działa i czy nie ma literówek, bo kilkukrotnie komuś donosiłem, że link ma, wygląda to świetnie ale nie działa bo jest o literkę za dużo/zbyt mało 😉

    Post a Reply
    • O tak tak, ja mnóstwo blogów, które aktywnie czytam znam właśnie z Disquisa.

      Post a Reply
    • Bardzo proszę! Cieszę się, że mogą się przydać 🙂

      Post a Reply

Submit a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *