Facebookowy algorytm na Instagramie
Facebookowy algorytm na Instagramie czyli śmierć Instagramu?
W połowie marca Instagram ogłosił, że zostanie wprowadzony algorytm, który właściwie za nas postanowi, jakie zdjęcia będziemy oglądać na Instagramie.
Czyli facebookowy algorytm, który na podstawie tego co lubimy, co komentujemy i co udostępniamy decyduje co pokaże nam się na naszej głównej stronie. Czyli koniec z chronologią.
Lubię Instagram za to, że mogę sobie przejrzeć wszystkie zdjęcia osób, które obserwuję i kiedy dojadę do znanego mi już obrazka – z najczęściej już czerwonym serduszkiem pod nim to wiem, że tutaj już byłam. To już oglądałam i nie trzeba patrzeć dalej. Przejrzałam wszystkie zdjęcia osób, które lubię i teraz tylko czekać na więcej.
Ale niestety Instagram postanowił, że wie lepiej niż ja. I postanowił, że będzie pokazywać mi to, co on zadecyduje. Zapowiedział, że wprowadza facebookowy algorytm – czyli niechronologiczny bałagan – zdjęcia osób, które według Instagramu powinnam oglądać…. „Nie lubię….”
Jak chcę sobie popatrzeć niechronologicznie to wchodzę na stronę: Szukaj (tą ze szkłem powiększającym – na poniższym obrazku oznaczone różową strzałką).
No cóż – Instagram jest własnością Facebooka więc wcześniej czy później można się było tego spodziewać… Zwłaszcza, że już pierwszy krok w kierunku Facebooka został dokonany czyli wpisy sponsorowane.
Ale ja spodziewałam się tego później. Pełna zachwytu dla Instagramu prowadziłam niedawno webinar na temat jak wykorzystać Instagram w biznesie a tutaj klops. Nagle wszystko miałoby się pozmieniać?
Oczywiście i z tym algorytmem można by prowadzić biznes, ale tak jak na Facebooku wszystko byłoby trudniejsze.
Trzeba wtedy poprosić swoich obserwatorów, by zaznaczyli na Instagramie opcję „Włącz powiadomienia o postach” klikając najpierw na 3 kropeczki w profilu, który chcemy obserwować (zdjęcie wyżej – po lewej stronie, trzy kropeczki oznaczone zieloną strzałką i słowem „KLICK”, a potem zaznaczyć jak na prawym zdjęciu u góry „Włącz powiadomienia o postach” zielonym „KLICK”. To jest rozwiązanie. Ale ilu fanów o tym wie? Ilu fanów uda nam się o tym powiadomić? Przekonać?
Zwolennicy Instagramu zaczęli jednak się buntować i podpisywać petycję „Keep Instagram Chronological”. Do dnia 29 marca 2016 podpisało petycję ponad 300 tysięcy zwolenników chronologii na Instagramie.
A dzisiaj otrzymałam wiadomość: „Instagram wysłuchał” czyli oznacza to, że facebookowy algorytm na Instagramie nie zostanie na razie wprowadzony, że Instagram nadal pozostanie chronologiczny.
W razie czego podpisz jednak tutaj tę petycję jeśli chcesz zachować starą dobrą formę Instagramu i wykorzystać go jak najlepiej w swoim biznesie.
I w razie czego włączcie powiadomienia o postach swoich ulubionych profili (mojego też @iwona_social oraz @iwonaeriksson), by w razie czego nie opuścić przydatnych wiadomości w momencie kiedy jednak Instagram zaskoczy nas we śnie i postanowi wprowadzić facebookowy algorytm.