Jak budować wizerunek marki?

Czy dobry wizerunek jest nam rzeczywiście potrzebny?
A jeśli tak to dlaczego?

Co to jest w ogóle marka i dlaczego powinniśmy budować wizerunek marki?

[bctt tweet=”Marka to sens naszego istnienia, które chcemy przekazać innym. Umiejętność zaistnienia.”]

Marka może dotyczyć nazwy naszej firmy, produktu, usługi, ale także nas samych.
W tym ostatnim przypadku mówimy o marce osobistej.

Na wizerunek marki składa się oczywiście wiele różnych czynników i wypracowanie jej dobrego wizerunku rzadko kiedy trwa tydzień lub miesiąc. Najczęściej są to lata systematycznego wdrażania dobrej strategii marketingowej. Czemu jednak warto poświęcić czas, dlatego iż dobry wizerunek marki może sprawić cuda. A także zapewnić ci bezpieczeństwo na rynku.
Nie ociągaj się więc i zamiast tylko próbować sprzedawać swoje produkty buduj także wizerunek swojej marki.

 

wizerunek marki

 

Wizerunek marki to nie tylko sprzedaż nazwy, ale także treści i wartości znajdujących się za tą nazwą.

Jakie czynniki mają wpływ na wizerunek marki?

1. Nazwa marki jest ważna. Powinna być łatwa do zapamiętania i kojarzyć się pozytywnie.

2. Szata graficzna (np. logo, kolory, zdjęcia) daje spójność prezentacyjną w różnych miejscach – w internecie, jak i w warunkach fizycznych. Logo, kolory, charakterystyczne banery kojarzą markę, której prezentacja może odbywać się w wielu miejscach.

3. Promocja tematu czyli reklama – sposób i częstotliwość reklamy także ma wpływ na wizerunek marki. Reklama to nie tylko kierowanie do miejsca, w którym produkt jest sprzedawany, ale także przekazywanie treści na temat produktu i marki.

4. Uczucia jakie chcesz przekazać odbiorcy – jeśli uda ci się pozyskać stan jakiegoś pozytywnego uczucia wywołanego brzmieniem lub widokiem twojej marki to jest to dobry znak, że marka dorobiła się dobrego wizerunku.

5. Jakość produktu czy usługi ma ważny wpływ na wizerunek. Może być np. kojarzonym z marką uczuciem, o czym piszę w punkcie powyżej. Produkt lub usługi dobrej marki powinny kojarzyć się z dobrą jakością.

6. Opakowanie – jeśli dane opakowanie produktu lub usługi kojarzone jest właśnie z twoją marką to jest to znak, że marka wypracowała sobie wizerunek.

7. Cena – może to prozaiczny element. Ale marki często kojarzone są z ceną (jest to także element uczuciowy). Drogie, tanie lub cena przystępna. Ale tanie nie powinno kojarzyć się z produktem tandetnym, a nawet wysoka cena może wprowadzać w stan uczuciowy: „I tak chętnie zapłacę za ten produkt”.

8. Serwis – w jaki sposób obsługujemy klienta jest także elementem decydującym o wizerunku marki. Nie pomoże nawet najlepsza jakość i inne walory produktu jeśli nie będziemy z szacunkiem traktować klienta. Nawet najmniejszy klient potrzebuje poczuć się ważny!

9. Dostępność – produkt musi być dostępny, łatwo odnajdywany. Dlatego dobry wizerunek marki niesie za sobą konieczność posiadania strony sprzedażowej a nie tylko sprzedawania poprzez ogłoszenia np. na Facebooku. Strona sprzedażowa to podstawa.

10. Wiarygodność – twoja firma czy osoba musi być wiarygodna – dlatego bardzo ważny jest opis twojej firmy, sklepu, twojej osoby na stronie internetowej czy też na Facebooku. Posiadanie strony firmowej na Facebooku, na której prowadzony jest dialog zwiększa wiarygodność marki.

11. Umiejętność komunikacji – przy przekazać przesłanie marki potrzebna jest komunikacja. Wizerunek twojej marki nie narodzi się, albo wykluty zginie jeśli nie będziesz umieć powiadamiać w tym temacie różnymi kanałami świata.

Oczywiście można znaleźć jeszcze więcej elementów, które mają większy lub mniejszy wpław na budowanie marki. Lub podzielić na mniejsze elementy te powyższe.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej odbierz dostęp do webinaru „Co to jest marka i dlaczego potrzebuje wizerunku?”

Author: Iwona

Share This Post On