Jak wystawiać produkty na Etsy lub DaWanda?

Jak wystawiać produkty na Etsy? Albo na DaWanda? Aby to było skuteczne, a jednocześnie nie czuć, że jest to przykrym obowiązkiem?
Pomyśl – jeśli nie wystawisz swoich produktów, to nie możesz ich sprzedać. Czyli wszystko zaczyna się od wystawienia. Brak produktów w sklepie oznacza brak sprzedaży. Brak sprzedaży oznacza brak motywacji do prowadzenia biznesu.

Umiejętność zrozumienia tego da ci siłę napędową do ich wystawiania.

Jak wystawiać produkty

Najpierw odpowiedz sobie na pytanie, do której grupy sprzedawców należysz.
Do tych, którzy posiadają bardzo ograniczoną ilość produktów i wystawiają je bardzo rzadko, czy też do tych, którzy mają ich wiele i ciągła konieczność umieszczania nowych produktów w sklepie przerasta ich możliwości?

Jeśli należysz do tych pierwszych, być może z entuzjazmem podchodzisz do możliwości umieszczenia nowości w sklepie: nareszcie nowy produkt! Nareszcie coś zacznie się dziać! Chociaż możliwe, iż są także w tym procesie elementy, które ciebie ograniczają. Spróbujemy je tutaj wyeliminować lub chociaż złagodzić.

Jeśli bardzo często tworzysz nowe produkty – najczęściej mniejsze – możesz odczuwać, że umieszczanie ich w sklepie odbiera ci przede wszystkim czas, który mogłabyś przeznaczyć na ich produkcję, ponieważ to wytwarzanie ich sprawia ci najwięcej radości.

Jak wystawiać więc produkty, by nie odbierało ci to radości produkcji?

• Zatrudnij kogoś to tej czynności.
Albo
• Przekonaj samą siebie, że to bardzo przyjemne lub potrzebne zajęcie.

Najczęściej początkujący lub średnio zaawansowany sprzedawca z Etsy lub DaWanda wykonuje większość obowiązków w swoim biznesie sam, ponieważ nie ma środków na zlecenie ich osobie trzeciej.
Pozostaje więc znalezienie złotych środków na to, by ulżyć sobie w tym przypadku proces umieszczania produktów w sklepie.
Jak to zrobić?
Przygotuj sobie plan.

Wyszczególnij najpierw dlaczego nie lubisz wystawiać nowych produktów.
Co sprawia ci najwięcej trudności, co ogranicza?
Zapisz na kartce, wypunktuj.
Poniżej kilka możliwych punków.

1. Jeśli uważasz, że brak ci na to czasu.
Zaplanuj, że raz w tygodniu lub dwa razy w tygodniu wystawisz 2-3 produkty w zależności od tego ile nowych produktów produkujesz każdego tygodnia.
Zaplanuj dokładnie dzień i godzinę, zapisz w kalendarzu i trzymaj się tego, po kilku tygodniach zauważysz, że jest to nawyk, od którego trudno ci odstąpić. Czyli rezultat został osiągnięty.

2. Jeśli uważasz, że masz problem ze znalezieniem dobrych słów kluczowych określających twoje produkty.
W tym przypadku także potrzebny ci jest plan.
– Spisz, jakie produkty wykonujesz.
– Pogrupuj te produkty w różne kategorie jeśli masz ich dużo np. w przypadku biżuterii.
– Nazwij je kilkoma słowami.
– Poświęć kilka godzin na znalezienie dobrych słów kluczowych określających twoje produkty i ich kategorie za pomocą Google Keyworld Tool. Poświęć na to naprawdę wystarczającą ilość czasu, zrób to rzetelnie – to dobra inwestycja. Zapisz sobie te słowa w notatniku i korzystaj z nich kiedy zajdzie potrzeba.

Tutaj możesz przeczytać co to takiego słowa kluczowe.

3. Jeśli uważasz, że pisanie opisów jest bardzo trudne, zwłaszcza jeśli musisz robić to w obcym języku, a jego znajomość nie jest perfekcyjna.
Możesz oczywiście znać język dobrze, ale napisanie dobrego opisu i na dodatek z dobrymi słowami kluczowymi to sztuka w każdym języku. Nie każdy jest w końcu pisarzem.

Jeśli nie wiesz co zawrzeć w takim opisie.
Po prostu podejrzyj jak robią to inni. Poszukaj Na Etsy lub DaWandzie podobnych produktów do twoich i zobacz, w jaki sposób opisują je inni. Nie kopiuj tekstów! To kradzież, poza tym wyszukiwarki nie lubią zdublowanych tekstów i tylko sobie tym bardziej zaszkodzisz, niż pomożesz.

Popatrz, jak to robią inni, jakich używają słów, zwrotów, jakie frazy używają, w jaki sposób układają opis. Wtedy będzie ci dużo łatwiej skomponować coś własnego.
Przygotuj kilka takich roboczych opisów dla twoich produktów i wykorzystaj elementy z nich, tworząc nowy opis. Pamiętaj jednak – każdy opis nawet podobnych produktów powinien być inny. Nie powielaj tekstów!

4. Jeśli masz problemy ze zdjęciami i nie jesteś z nich zadowolona.
Może czas poświęcić trochę czasu i podszkolić się w technice robienia zdjęć? To na pewno nie będzie strata czasu tylko dobra inwestycja. Czasami zupełnie prostymi metodami można polepszyć jakość swoich zdjęć. Zobacz tutaj jak zrobić zdjęcia na białym tle w bardzo tani sposób.

5. Jeśli nie masz motywacji, ponieważ uważasz, że klienci cię nie znajdują.
Jeśli oczekujesz, aby klienci cię sami znaleźli, to nigdy się nie doczekasz. Znajdą cię jeśli im się pokażesz, podstawisz, jeśli podasz na tacy twoje produkty i dobrze zachęcisz do ich sprzedaży, jeśli przewrócą się o twoje produkty – wtedy nie będzie możliwości, by ich nie zauważyli.
Sprzedaż na Etsy czy też DaWandzie polega na ciągłej promocji wieloma metodami. Klient sam cię nie znajdzie – prowadzenie sklepu internetowego to proces wymagający dobrej strategii i planu, a który zaczyna się od odpowiedniego umieszczenia produktów w sklepie z braniem pod uwagę wielu czynników, a następnie budowaniu społeczności wokół twojego sklepu i marki.

Author: Iwona

Share This Post On