Jak zatrzymać klienta na dłużej w sklepie Etsy?
Jak zatrzymać klienta?
Pytaniem bowiem nie jest tylko jak pozyskać klienta, ale także jak go potem zatrzymać?
Większość klientów pozostaje na naszych stronach internetowych przez kilka sekund. I nie jest to dziwne. Ani nie świadczy to źle o naszej stronie. Po prostu nie znaleźli akurat tego, czego naprawdę szukali.
Ale jeśli już znaleźli mniej więcej to, czego szukali pomóżmy im pozostać na naszej stronie, by mieli szansę na odnalezienie tego.
W jaki sposób zatrzymać klienta?
Może być kilka sposobów.
Jednym z nich jest używanie hyperlinków czyli hyperłącz.
Jak sama nazwa wskazuje łączą one coś między sobą czyli w tym przypadku – strony. Nasze strony w naszym sklepie na Etsy.
Połączenie to powoduje, że klient czytając opis danego produktu może przejść w sposób naturalny dalej, ponieważ hyperłączem pokażemy mu gdzie znajduje się np. produkt, którego szuka.
W ten sposób odwiedzi jeszcze jedną stronę naszego sklepu, zobaczy jeszcze jeden produkt.
A z tej strony damy mu szansę przejścia dalej czyli na kolejną stronę za pomocą jeszcze jednego hyper linku.
Itd. Itd.
Być może w ten sposób nie tylko zatrzymamy go dłużej w naszym sklepie, ale także damy mu możliwość odnalezienia produktu, którego szuka, odpowiemy na pytanie, które chciałby nam zadać w związku z naszymi produktami lub nie pozwolimy mu opuścić naszego sklepu tak od razu używając przycisku „Wstecz” w przeglądarce.
Hyperlinki umieszczamy w opisie produkt w sklepie na Etsy.
Wklejając tam cały link z http:// po zapisaniu opisu Etsy przekształci adres w link możliwy do kliknięcia.
bardzo ważne jest, by klient mógł kliknąć w link. Nikt nie będzie go kopiować i w wklejać dalej. manewr ten musi być prosty w wykonaniu inaczej nie uda nam się zatrzymać klienta.
Jakie to mogą być linki?
1. Do głównej strony naszego sklepu na Etsy.
2. Do kategorii produktów w sklepie jeśli takie mamy. Np.
Tutaj znajdziesz bransoletki.________
Tutaj jest więcej kolczyków.________
Na tej stronie są wisiorki.________
Itd. itd.
3. Do podobnych produktów. Np.
Jeśli spodobał ci się ten wisiorek tutaj znajdziesz kolczyki do kompletu._________
4. Do tego samego koloru.
Więcej serwetek w tym kolorze znajdziesz tutaj._________
5. Do rozmiarów.
Potrzebujesz inny rozmiar? Zajrzyj tutaj.________
6. Do innych produktów.
Jeśli masz w swoim sklepie różne produkty zaproponuj odwiedzającemu rozejrzenie się po sklepie i wklej link do jakiejś innej kategorii lub innego produktu.
7. Do strony z recenzjami. (Reviews).
Zobacz co mówią inni na temat moich produktów / zakupów w tym sklepie._______
8. Do twoich kont w mediach społecznościowych.
Odwiedź nas na Facebooku.________
Zobacz nasze konto na Instagramie.________
Itd. itd.
9. Masz kilka sklepów na Etsy? Zaproponuj by klienci je odwiedzili. Napisz co takiego tam sprzedajesz.
Oczywiście nie linkuj w jednym opisie do wszystkich tych stron od razu. Jeden – dwa linki całkowicie wystarczą. Nie rób zbyt wielkiego bałaganu w opisach. Zrób to elegancko i przejrzyście. Możesz stworzyć nawet grafikę, która będzie obsługiwać te linki. I która urozmaicić opisy.
Zastanów się, wyróżnienie których produktów jest dla ciebie najważniejsze. Nie linkuj do produktów, które są już sprzedane, lub tymczasowo nie masz ich „na półce”.
Bądź przekonywująca i zachęcaj do odwiedzenia innych stron, a zobaczysz, że twoje wysiłki by zatrzymać klienta na dłużej w twoim sklepie na Etsy zaowocują.
Jeśli nie jesteś zadowolona z efektów sprzedaży poprzez Twój sklep na Etsy zafunduj sobie Konsultację Etsy lub Mini Konsultację Etsy, by ruszyć ze sklepem.