Jak zrobić konkurs na Instagramie?

Konkurs na Instagramie zorganizowany dla naszych obserwatorów może zdecydowanie zwiększyć ich liczbę i to w krótkim czasie. Zwłaszcza jeśli nagroda jest bardzo dla nich atrakcyjna.


konkurs na Instagramie

 

Wielką zaletą Instagramu jest to, że nie ma na nim ograniczeń promocyjnych przy organizowaniu konkursów, jak to jest w przypadku innych platform. Oznacza to, że masz możliwość być tak kreatywnym jak tylko zechcesz jeśli chodzi o wykreowanie konkursu. Oto kilka pomysłów na dobry początek.

Jaki konkurs na Instagramie?

1. Polub zdjęcie. Jest to jeden z najprostszych sposobów – po prostu poproś użytkowników, aby polubili twoje zdjęcie.  Zaletą tego typu konkursu jest to, że jest to bardzo proste do zorganizowania, a poprzez to można łatwo zwiększyć zaangażowanie .

Dodatkowym plusem konkursów Polub zdjęcie jest to, że można dzięki temu zaistnieć na Instagramowej stronie Instagram „Discover” (dawniej popularne strony ). Tam, gdzie Instagram pokazuje zdjęcia użytkowników wg ich popularności.  Im więcej osób uczestniczy w konkursie tym większe szanse, by zdjęcie zostało zaprezentowane na stronie „Discover” – a to jest wspaniały sposób wyeksponowania konkursu jak i twojego profilu.

2. Skomentuj zdjęcie. Poproś ludzi o skomentowanie twojego zdjęcia. To także jest bardzo proste. Zrób taki konkurs jeśli zależy ci na wzbudzeniu zaangażowania. Jedną z formą takiego konkursu jest poproszenie o zatagowanie znajomych np. trzech – pięciu osób w komentarzu, by wziąć udział w losowaniu nagrody. W ten sposób zwiększasz liczbę oglądających twoje zdjęcie, którzy mogą  z kolei stać się twoimi obserwatorami.

3. Konkurs na najlepsze zdjęcie. Poproś swoich użytkowników o umieszczenie zdjęcia na własnym profilu i oznaczenie go specyficznym hashtagiem, który kojarzony będzie z twoim konkursem np. #konkurspaniX

4. Follow, Like, Repost – najpopularniejsza forma konkursów na Instagramie. Obserwuj konto, polub zdjęcie, udostępnij zdjęcie na swoim profilu i najczęściej oznacz je odpowiednim hashtagiem.

Poniżej przykłady tego typu konkursów.
Kliknij na każde zdjęcie, by przejść do wpisu z konkursem.

Maveriks yarn

Maveriks Yarn

 

Givaway Instagram

Robert Welsh

 

Zasady konkursów.

Jak napisałam na początku Instagram nie ma zbyt wielu ograniczeń w promocjach i robieniu konkursów jak to jest np. na Facebooku.
Zasady są proste:

1. Reguły konkursu muszą być jasno podane (ograniczenia wiekowe  +13, rodzinne czy terytorialne, data zakończenia konkursu, nagrodzeni) – najlepiej jeśli od razu przedstawi je się pod zdjęciem.
2. Nie można błędnie tagować lub nawoływać do zwodniczego tagowania.
3. Kampania nie może być sponsorowana lub w jakiś sposób związana z Instagramem.

Jeśli robisz więcej konkursów, a ich zasady są bardziej złożone dobrze jest zrobić na swojej stronie internetowej stronę z zasadami odnoszącymi się do twoich konkursów. I podanie linka pod wpisami konkursowymi na Instagramie.

 

Rodzaj nagrody na konkurs na Instagramie.

Nagroda powinna zdecydowanie zachęcać do udziału w konkursie i być w jakiś sposób związana z twoją marką, z tym co robisz. Wygranie ostatniego modelu iPhona lub iPpada jest bardzo zachęcające, ale jeżeli sprzedajesz kosmetyki czy rękodzieło sprowadzi to do konkursu ludzi z twojej grupy docelowej? Tych którzy zainteresowanie są twoimi produktami?

Zastanów się więc najpierw co ofiarujesz. Dobrym przykładem na konkurs jest współpraca, która jest przedstawiona w rozdawajce poniżej włóczkowego sklepu z Londynu Loop (kliknij na zdjęcie by zobaczyć konkurs na Instagramie). Włóczka którą można wygrać to włóczka, z której można zrobić chustę według opisu Stephena West z ich ostatniej książki.

Loop London loves

Loop London

 

Użyj hashtagów aby rozreklamować konkurs. 

Za pomocą odpowiednich hashtagów w opisie i ewentualnie komentarzach rozreklamuj swój wpis konkursowy. Hashtagi pozwolą śledzić wpisy oraz zwiększyć zasięg. Oczywiście promuj twój konkurs na Instagramie tam gdzie możesz: Na Facebooku, Twiterze, na blogu i w innych miejscach. Im więcej promocji tym będzie się cieszyć większym powodzeniem.

W swoim wpisie użyj takich hastagów jak:
#rozdawajka, #givaway, #instagramgivaway, #instagood, #contest, #nazwa twojej marki, #rozdawajkauPaniX, #konkurs

 

Aby osiągnąć zamierzony sukces na Instagramie za pomocą konkursów miej wyobraźnię, zaplanuj co chcesz osiągnąć za pomocą tych konkursów i sprawdzaj czy dają one zamierzone rezultaty. Wybieraj odpowiednie nagrody i hashtagi.

Jak odnosisz się do konkursów na Instagramie? Czy posiadasz tam konto? Czy przeprowadziłaś już tam jakiś konkurs i z jakim skutkiem? Czy może go też dopiero zorganizujesz? Czy wierzysz w jego powodzenie? Odpowiedz na te pytania poniżej w komentarzach.

Author: Iwona

Share This Post On