Konkretny docelowy rynek i cykliczna sprzedaż.
Jak zdobyć docelowy rynek? Jak osiągnąć cykliczną sprzedaż?
Są to zdecydowanie dwie największe bolączki, z którymi borykają się czytelnicy mojego newslettera.
Czy także jesteś moim subskrybentem? Nie? Możesz to nadrobić zapisując się na głównej stronie iwonaeriksson.pl w prawej kolumnie.
W ten sposób nie ominiesz żadnej porady, która akurat może ci pomóc w zdecydowany sposób w twoim biznesie.
Dobry docelowy rynek jest elementem cyklicznej sprzedaży.
Dlatego taki swój docelowy rynek trzeba zdobyć. Ale aby to zrobić należy przejść przez wiele etapów, w których trzeba osiągnąć dobre rezultaty.
1. Musisz mieć cel. Musisz wiedzieć co chcesz sprzedawać i co chcesz osiągnąć poprzez sprzedaż swojego produktu.
2. Musisz mieć stronę sprzedażową czyli musisz mieć gdzie sprzedawać.
3. Musisz się promować – i tutaj dla wielu osób pies jest pogrzebany ponieważ, albo nie potrafią, albo nie lubią się promować… Albo nawet boją się promować.
Też masz taką bolączkę? Nie reklamujesz za wiele swoich produktów, bo co inni powiedzą? Boisz się ich zarzucić swoimi ofertami? Zawracać im głowę? Już raz umieściłaś taki wpis na Facebooku lub innym portalu. Po co ponownie? Jak ktoś chce to zobaczy, a w przeciwnym przypadku może powiedzieć, że zarzucasz jego stronę główną wpisami, które jej/ jego nie interesują…
Otóż nie. Twój poprzedni wpis na pewno nie wszyscy widzieli. Ponieważ, albo Facebook go nie pokazał, albo komuś umknął ponieważ ma zbyt wiele znajomych, zbyt wiele obserwuje stron, albo dawno nie zaglądał do Facebooka.
A jeśli nawet zarzuci ci, że wciąż tylko te twoje lalki, albo korale, albo czapki, albo kubki to co? Osoby, którym to przeszkadza nie będę z pewnością płacić twoich rachunków – jeśli im się to nie podoba, to nie muszą tego oglądać. A ponieważ mają takie, a nie inne podejście do sprawy na pewno nigdy nie kupią twoich produktów, więc nie musisz im „dogadzać”.
Nie bój się, że promując swoje produkty „wciskasz” je innym. Do niczego nikogo nie zmuszasz. To klient decyduje czy kupi, czy też nie. Ale twoim zadaniem jest zainteresować innych twoimi produktami, poinformować o ich istnieniu. Nie zrobisz tego, jeśli będziesz milczeć.
4. Musisz obserwować swoje poczynania. Jeśli coś daje rezultaty, z których jesteś zadowolona to zaobserwuj dlaczego tak jest. Jeśli coś mija echem to także staraj się wydedukować dlaczego. Jakiego elementu brakuje w porównaniu z inną udaną promocją i co można polepszyć, żeby dało to efekt? Nie powtarzaj czynności, które niczym nie zaowocowały, szkoda na nie energii – skup się na tym co rodzi konkretne owoce. Nie chodzi o to, by dużo pracować, ale raczej efektywnie.
5. Musisz mieć pewność siebie czyli wierzyć w to, co robisz. Musisz uwierzyć, że zdobędziesz twój docelowy rynek i podążać w jego kierunku. Ale musisz podążać śmiało w tym kierunku wierząc, że twój cel jest słuszny a twój produkt dobry.
6. Musisz słuchać siebie, nie innych. Mam tutaj na myśli osoby, które krytykują i obcinają skrzydła. Zawsze znajdą się tacy, którzy pomniejszą naszą działalność lub najnormalniej ostro skrytykują. Nie słuchaj ich! Słuchaj tylko tych, którzy życzę ci dobrze, którzy chcą pomóc swoimi radami, którzy znają się na rzeczy.
7. Musisz zainwestować. Nie chodzi tutaj tylko o inwestowanie w maszyny potrzebne do wyrobu danego produktu. To jest konieczność. Ale dzisiaj żyjemy w erze informacji i wiedzy. Zainwestuj więc w siebie, naucz się od innych jak sprzedawać, jak się promować, jak ulepszyć swoje strony. Pamiętaj, że najlepsze w tym przypadku są konsultacje.
Sama bywam na stronach moich subskrybentów i fanów na Facebooku wykorzystując do tego Super Piątek i większość stron naprawdę krzyczy o zmiany, których potrzebę ja widzę od razu, a które mogą zdecydowanie polepszyć ich funkcjonalność.
Możesz wybrać Mini konsultacje, które mogą sprawić, że ruszysz z miejsca i usprawnisz to, co blokuje twoje poczynania.
8. Musisz testować i sprawdzać. Chodzi o to, by zautomatyzować częściowo konieczne elementy w procesie marketingu i sprzedaży. Nie musisz się trudzić, tylko na początku wszystko wymaga czasu. Potem ułatwiaj sobie to, co możesz. Dlatego podczas testów wybieraj to, co daje najlepszy rezultat. Dbaj o klientów, którzy zostawiają u ciebie najwięcej pieniędzy i zabierają najmniej czasu. I dlatego trzeba wykorzystać funkcje listy mailingowej.
9. Musisz czasami zlecić innym wykonanie części pracy jeśli zabiera ci to zbyt wiele czasu, lub nie jesteś dobra w jej wykonywaniu. Oczywiście tym samym twoje zyski mogą być mniejsze. Jakkolwiek w tym czasie możesz skupić się na robieniu tego, co w inny sposób podniesie twoje zyski.
Najlepiej jeśli weźmiesz kartkę papieru – podziel ją na dwie części rysując linię z góry na dół na środku. Po lewej stronie wpisz każdy z powyższych punktów, a po prawej odpowiedz sobie na pytanie co robisz w danym kierunku? I co możesz polepszyć?
1. Masz cel? Wiesz co chcesz osiągnąć poprzez sprzedaż twojego produktu?
2. Masz stronę sprzedażową? Spełnia ona swoją rolę? Co możesz na niej usprawnić?
I tak dalej, i tak dalej…