Media społecznościowe – nie daj się zwariować.
Kiedy wymieniłam telefon komórkowy na nowy wszystkie aplikacje i media społecznościowe, które miałam poprzednio ładnie się zainstalowały…
Czyli takie media społecznościowe jak
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Google+
Skype
Outlook
Gmail
Kalendarz
itd…, itd…
Byłam szczęśliwa… Ale krótko…
W telefonie zaczęło natychmiast dzwonić i dźwięczeć, i szaleć. Wszystkie aplikacje nastawiły się na powiadamianie….
Nie musisz nastawiać wszystkich aplikacji na powiadamianie (wyłącz je dla twojego dobra), nie musi ci dzwonić w telefonie. Media społecznościowe nie muszą przez cały czas być częścią twojego życia – i jeśli tylko tego chcesz nie musisz być ich niewolnikiem.
Wyłącz powiadamianie i zaglądaj do aplikacji tylko wtedy kiedy ty chcesz, kiedy masz na to czas. Nie sprawdzaj każdej wiadomości, nie słuchaj każdego dzwonka, nie daj się zwariować.
Nie słuchaj rekomendacji, że może możesz coś ważnego przegapić.
Najważniejsze jest twoje zdrowie, spokój, którego także potrzebujesz i brak stresu.
Powiesz: ale promocja, ale reklama, trzeba się pokazać, trzeba odpowiedzieć na pytanie, trzeba dbać o swoich klientów, trzeba pilnować…
Tak. Oczywiście, że tak. Ale wszystko musisz dobrze zaplanować, żeby funkcjonowało. Dbanie o promocje nie oznacza, by stać na warcie przez cały czas…
Oczywiście, że twoi obserwatorzy potrzebują twojego czasu, ale nie całego twojego czasu. Pokaż, że są ważni, ale nie musisz pokazywać tego przez 24 godziny. Twoja praca, twoje produkty też tego czasu potrzebują – inaczej nie będziesz mieć czego do pokazania twoim obserwatorom. To dzięki jakości, a nie ilości pokazujesz, że dbasz o twoich fanów i klientów.
Zrób plan, dzięki któremu ogarniesz twoje media społecznościowe: powitaj wszystkich rano, wrzuć kilka wiadomości, które są dobrze zaplanowane i zsynchronizowane w różnych miejscach, na różnych portalach. Potem raz, lub dwa razy w ciągu dnia sprawdź wiadomości, odpowiedz na pytania, przejrzyj posty innych, skomentuj.
I wyłącz powiadomienia.
Media społecznościowe są po to, by utrzymywać kontakt. Ale mają być to przyjemne kontakty, a nie wywołujące stres.
Aby osiągnąć sukces w twojej pracy, czy jakimkolwiek innym zajęciu trzeba wyeliminować stres (to taka mała dygresja, ale jakże ważna w marketingu mediów społecznościowych).