Dwa najczęściej popełniane błędy na Facebooku.
Masz firmę lub inne dochodowe zajęcie i chcesz rozreklamować ją poprzez media społecznościowe.
Rzucasz się na Facebook z myślą, że przez tę platformę zdobędziesz więcej klientów. Jak najbardziej – to dobre miejsce na promocję, ale trzeba to zrobić w sposób odpowiedni – inaczej możesz zrazić do siebie ludzi zamiast im sprzedawać.
Oto dwa najczęściej spotykane błędy na Facebooku robione przez właścicieli głównie mniejszych biznesów:
1. Błąd największy z możliwych:
Na FB mamy dwa rodzaje stron: Profil prywatny i tzw. FanPage czyli stronę firmową.
Najczęstszym błędem jest nazywanie profilu prywatnego nazwą firmy lub przedsiębiorstwa/ zajęcia, które mamy.
Dlaczego?
– profil prywatny jest przeznaczony dla osób prywatnych z możliwością ustawień prywatności, nie wszyscy muszą widzieć co robisz i co piszesz, to ty decydujesz kogo dodajesz do znajomych a kogo unikasz,
– strona Fan Page jest publiczna, jest tak dostosowana by inni zawsze mogli ją widzieć i czytać, co też się na niej dzieje. Jest ona publiczna czyli dostępna dla każdego, każdy w każdej chwili może ją polubić, polubić i skomentować wpis lub zdjęcie na niej, (nawet jeśli strony jeszcze nie lubi). Nie zrobisz tego na profilu prywatnym – tylko osoby znajome mogą lajkować i komentować wpisy na profilu prywatnym!
A przecież chodzi o to, by mieć dostęp do jak największej ilości osób, które lubią twoją firmę, zajęcie, hobby etc. Aby jak najwięcej osób mogło lajkować, komentować i udostępniać twoje wpisy. Tracisz ten dostęp jako osoba prywatna. Wysyłając zaproszenie do osób nieznanych, wiele takich zaproszeń zostaje odrzuconych ponieważ nie wiadomo, kto kryje się za kulisami danego profilu. Wiele osób nie przyjmuje zaproszeń od obcych, ale możliwe, że polubiliby stronę, która pokrywa się z ich zainteresowaniami.
Na profilu prywatnym nie możesz robić promocji, które będą widoczne dla wszystkich, a to mija się trochę z celem promocji.
– nie możesz mieć innego profilu typowo prywatnego, ponieważ na FB możesz mieć tylko jedno prywatne konto,
– jeśli w pewnym momencie dojdziesz do wniosku, że jednak założysz sobie stronę Fan Page tracisz wielu z tych, którzy stali się twoimi znajomymi – nawet jeśli poprosisz nie wszyscy z nich polubią twoją nową stronę, bo albo przegapią, albo uznają to za mało interesujące, czy też irytujące w momencie kiedy otrzymują wiele zaproszeń do polubienia stron,
2. Fan Page na FB jest bardzo społecznościowy – tak jak cały Facebook, bycie socialnym oznacza, że ludzie wiedzą kim jesteś, co robisz i dlaczego, co sobą reprezenujesz. W informacjach o stronie podaj więc kto ukrywa się za danym FP, kto jest administratorem tej strony.
Nie ma nic gorszego niż „cicho ciemne”, bezosobowe strony podpisujące się: „załoga firmy X”. W media społecznościowych istnieją ludzie z krwi i kości a nie obsługa klienta. Zauważysz, że więcej osób polubi twoją stronę ponieważ lubią także ciebie. Ale ważne jest także by mieć za co się polubić….
Nie ukrywaj jednak kim jesteś, ani ty, ani twoja firma.
A jeśli jest was kilka osób prowadzących stronę nie zapomnijcie o podpisywaniu się za każdym razem kto dokonał wpisu 🙂
*