Ogarnąć wszystkie portale społecznościowe.

Z fascynacją patrzę czasami na moich znajomych, od których masowo otrzymuję zaproszenia do zapisania się na nowe portale społecznościowe – znane lub mniej znane.
Najczęściej kasuję zaproszenia, bo wiem, że nie dam rady.

I ty też nie dasz rady ogarnąć wszystkich, udzielać się na wszystkich i być aktywna na wszystkich – po prostu czasowo nie dasz rady.
Dlatego – musisz wybrać tylko niektóre portale społecznościowe – no niestety – takie jest życie. I tak przecież nie wyrabiasz się dzisiaj z tym co masz, ale jeśli masz jakikolwiek biznes, to portale społecznościowe są ci potrzebne. Marketing społecznościowy to jeden z kluczowych form marketingu dzisiaj – może nawet najważniejszy…
Skoro nie możesz być aktywna na wszystkich, jakie portale wybrać? Te najbardziej adekwatne i te, które rozwiną twój biznes.

Odpowiedz sobie najpierw na pytanie co jest najważniejsze w twoim biznesie i w jaki sposób możesz go najlepiej przedstawić?
Co robisz, czy sprzedajesz produkty, informacje czy też usługi?
W jaki sposób możesz zaprezentować twoje oferty – czy w formie dokumentów, filmów, zdjęć, opisów, czy też jeszcze w inny sposób?
Kim są twoi klienci i na jakich portalach przebywają? Czym się zajmują i jakie mają zainteresowania?
Popatrz na różne portale społecznościowe i zastanów się czy jest na nich miejsce dla twoich produktów, czy jest tam twój potencjalny klient i co możesz z nich wynieść?
A także ewentualnie jeśli nie jesteś przekonana o wyeliminowaniu portalu: czy możesz wysyłać tam posty automatycznie?

Portale społecznościowe

 

Na jakie portale społecznościowe warto zwrócić uwagę?

Facebook – jest o wszystkim i niczym, największy portal społecznościowy świata. Druga strona po google.com w ilości odwiedzin. Rozumiesz więc, że tutaj możesz znaleźć wielu klientów. Czyli musisz bywać i udzielać się na Facebooku. Bo tam są niemal wszyscy.

LinkedIn – znajduje się na ósmym miejscu najpopularniejszych stron według alexa.com. Ale zastanów się czy na pewno pasuje do twojego biznesu? Jeśli obracasz się wśród biznesmenów, właścicieli dużych firm z kompleksami biurowymi, jeśli zajmujesz się produkcją na wysoką skalę lub szukasz zatrudnienia w tego typu firmach – tak. Jeśli zajmujesz się rękodziełem, sztuką – jeśli jesteś sobie sama żeglarzem, sterem i okrętem – nie. Na dodatek tego portalu nie możesz połączyć z innymi i wysyłać automatycznie np. wiadomości, które piszesz na Facebooku.
Możesz tam bywać, sprawdzić co to jest, ale nie trać czasu na LinkedIn jeśli nie ma tam twoich klientów.

Twitter – tuż za LinkedIn według ilości odwiedzin liczonych przez alexa.com. Twitter jest popularny – tak, ale czy Twój klient tam jest? Na Twiterze twitują politycy, marketerzy i blogerzy, którzy piszą o wszystkim i o niczym – czyli o tzw. „lifestyle” – czyli „stylu życia” – zastanów się też czy jesteś w stanie w kilku zaledwie słowach zaprezentować twój produkt? Sprawdź odzew na Twoje wpisy i zastanów się czy warto.
Jakkolwiek Twittera możesz połączyć z Instagramem – posty z Instagramu mogą automatycznie pojawiać się na Twitterze.  Taka automatyzacja jest bardzo dobra – nie musisz tam często bywać, a jesteś aktywna (o ile jesteś aktywna na Instagramie)  – każdy klient, który odpowie na twoją ofertę bez twojego wielkiego zaangażowania będzie tylko bonusem.

Pinterst – jeśli twoje produkty możesz przedstawić za pomocą zdjęć to musisz mieć Pinterest! Po prostu zainwestuj w niego czas i poznaj tajniki Pinterestu. Na Pintereście przebywają osoby, które nie tylko szukają inspiracji, ale także prezentów i zakupów!

Instagram – drugi z wizualnych portali po Pintereście. Można nie wierzyć w Instagram i odnosić się do niego sceptycznie jakkolwiek Instagram jest bardzo łatwy w obsłudze. Jest to portal społecznościowy w telefonie komórkowym – o wiele łatwiej jest wrzucić zdjęcie na Instagram niż na Facebooka. Poza tym komórkę masz przy sobie zawsze, komputer nie – twoi klienci też.

Google+ – na Google+ są ci, którzy nie lubią Facebooka, lub ci, którzy lubią Google. Jeśli masz blog na Blogerze możesz automatycznie wysyłać posty na Google+ nie bywając tam tak często. A każdy dodatkowy klient z Google+ będzie tylko bonusem…

NK – Nasza Klasa – jeśli masz tylko polską klientelę warto się tam zaangażować – znajomi naszych znajomych bywają czasami najlepszymi klientami a forma NK gdzie się dzieje wszystko i nic, i gdzie przebywają wszyscy i nikt może przynieść dobre rezultaty.

Są też inne portale tematyczne w zależności od tego, czym się zajmujesz – jeśli sprzedajesz rękodzieło zaangażuj się w Etsy – może nie jest to typowy portal społecznościowy – jakkolwiek tam też możesz nawiązywać kontakty i „rozmawiać” , a w połączeniu z portalami, na których możesz prezentować zdjęcia swoich produktów możesz osiągnąć bardzo dobre rezultaty.

Jeśli masz jakieś pytania i chcesz dowiedzieć się więcej, o którymś z portali zadaj pytanie w komentarzach – odpowiem i rozwinę temat szerzej.

 

 

Author: Iwona

Share This Post On