Po co ci social media?

Do czego potrzebne ci są social media?
Oczywiście do kontaktu ze znajomymi, do poznawania nowych ludzi, do dzielenia z nimi swoich wrażeń, radości, a nawet smutków.
Ale czy tylko do tego?

Jeśli masz własną firmę do social media mogą być narzędziem do:
– zdobywania ruchu na twoje strony,
– promocji produktów,
– zdobywaniu klientów,

Ale musisz pamiętać, że nie wszyscy przebywający na swoich kontach w social media czekają na promocję i są chętni, by oglądać nieinteresujące ich często reklamy.
Social media są po to, by nawiązywać kontakty. To tak jakby iść do kawiarni na kawę, by porozmawiać. Ale rzadko kiedy wyciągasz w kawiarni swoje produkty i zachęcasz do ich kupienia. Natomiast możesz podarować tam nieznajomym swoją wizytówkę, opowiedzieć o zbliżającym się kiermaszu, rozdać ulotki, lub po prostu opowiedzieć o tym, czym się zajmujesz i dlaczego.

Całkiem niedawno bardzo popularne były internetowe kawiarenki, dzisiaj coraz częściej spotykamy się bezpośrednio online. Coraz więcej osób dołącza do naszej globalnej internetowej kawiarni i spotyka się w różnych platformach social media.

Jak widać na poniższym obrazku liczba użytkowników mediów społecznościowych z roku na rok rośnie na świecie.
Dlatego trzeba to wykorzystać.
Grafika pochodzi ze strony Statista.

 

statistic

 

Social media stały się kanałem, który wykorzystują nie tylko osoby prywatne, ale także firmy.
Nie tylko do spotkań i kontaktów, ale także w celu promocji.

Jakkolwiek media społecznościowe są nadal miejscem spotkań i budowania relacji, i raczej nie ma możliwości bezpośredniej sprzedaży z ich platform.
Dlatego oprócz stron w mediach społecznościowych potrzebna jest strona sprzedażowa. Social media są tylko narzędziem do przekierowywanie ruchu na twoją stronę, na której sprzedajesz. Może to być sklep lub blog. Możesz sprzedawać produkty lub usługi. Ale jest ona ci po prostu niezbędna jeśli chcesz zaistnieć jako przedsiębiorca.

Miej kontrolę nad social media.

Jeśli masz swoją stronę sprzedażową oraz kilka kont w różnych mediach wskazane jest obserwowanie ruchu z tych kont na twoją stronę.

Jeśli tylko je odpowiednio wykorzystujesz linkując do twoich produktów, artykułów i kampanii na swoich kontach warto jest zaobserwować, które są najbardziej efektywne i spożytkować to.

Tego typu obserwację możesz przeprowadzić za pomocą Google Analytics.
Warto jest przyłączyć Google Analytics do twojej strony sprzedażowej czy tej bloga, by obserwować jakie strony, które z social media generują dla nas najwięcej ruchu.
Poniższy obraz został wykreowany za pomocą Google Analytics / Social Media dashboard.

Widzimy tutaj, że najwięcej odwiedzin na mój blog pochodzi z takich miejsc jak: Facebook, Blogger, Pinterest a także YouTube.
Dlaczego tego nie wykorzystać i nie zająć się więcej akurat tymi portalami?

 

statystyki

 

Jeśli jesteśmy w wielu miejscach w social media taki obraz może nam odzwierciedlić czy nasze działania w tych mediach są skuteczne czy też nie.

Dlatego wybierajmy konta w mediach z myślą o możliwości wykorzystania ich.
Co mogą nam one dać?
Co możemy dzięki nim osiągnąć?
Czy nasze działania dają jakieś rezultaty?

Wybierajmy też wśród mediów, które mają najwięcej użytkowników.
Poniżej statystyka ze strony Statista, która przedstawia nam użytkowników różnych portali w liczbach w listopadzie 2015.

 

social media

 

To, że Facebook jest na pierwszym miejscu na pewno nikogo nie dziwi. Mając dzisiaj przedsiębiorstwo nie można nie być na Facebooku.
Dzisiaj szukając danych kontaktowych z różnymi firmami nie używamy do tego telefonicznych „żółtych stron”, ale Google lub Facebooka. A i często kontaktujemy się z nimi właśnie poprzez Facebooka.

Zaskakująca jest jednak ilość użytkowników aplikacji WhatsUpp – o wiele więcej osób korzysta z niej, aniżeli z podłączonego z Facebookiem Messengera.
QQ oraz QZone to aplikacje używane w Chinach, co tłumaczy dużą ilość ich użytkowników.

 

Przeanalizuj więc twoje konta, sprawdź statystyki i może nie tylko zastanów się nad tym, które konta sprowadzają najwięcej ruchu, ale także co na nich zmienić, by pracowały dla ciebie w lepszy sposób.

 

We wtorek 23.02.2015 o godz.  19.30 poprowadzę webinar na temat kont społecznościowych. Opowiem o różnych mediach i o tym, na co warto zwrócić uwagę wybór mediów. W których można zaistnieć, a które można sobie podarować.
Nie mamy bowiem możliwości, by być wszędzie.

Zapisz się poniżej na ten darmowy webinar.

 

Uwaga! Formularz do zapisu może być niewidoczny w InternetExplorer, zmień przeglądarkę.

Author: Iwona

Share This Post On