Reklama – nie lubię reklamy
Nie lubię reklamy – mówi wiele osób. Przynajmniej tej niechcianej, niepotrzebnej, denerwującej.
Ale jaka reklama jest niepotrzebna? Dla każdego inna…
Kiedy oglądasz ulubiony serial w telewizji to denerwuje cię reklama, bo chcesz serialu a nie informacji, że w McDonaldzie jest nowy hamburger.
Ale czasami…. np. szukasz nowych okien, bo będziesz robić remont domu i oto proszę reklama na rogu ulicy, w telewizji, czy też w gazecie powiadamia cię, że akurat firma X daje 20% zniżki na okna. Czyli okazja jak znalazł. Nie dowiedziałabyś się o tym gdyby nie reklama. Nie zainteresowałaby cię, gdybyś nie potrzebowała okien. A tak możesz kupić okna taniej…
A i na reklamę nowego hamburgera w McDonaldzie zareagowałabyś z pewnością inaczej gdybyś akurat była w drodze i głodna jak wilk.
A na reklamę sukienek – gdybyś szukała właśnie ładnej sukienki.
Komu więc potrzebna jest reklama?
Potrzebującym.
Więc jeśli masz firmę i robisz reklamę twoich produktów, ale uważasz, że twoja reklama nie działa, to tutaj jest odpowiedź na pytanie dlaczego nie działa: nie kierujesz twojej reklamy do potrzebujących twojego produktu.
A jak trafić do potrzebujących?
Najpierw zastanów się bardzo dokładnie kto jest odbiorcą twoich produktów. Jaka jest twoja grupa docelowa?
Czy jest to kobieta, czy mężczyzna? Ile ma lat? Gdzie mieszka? Czy ma rodzinę, dzieci? Albo może psa, kota? Czym się interesuje? Jak i gdzie spędza wolny czas? Dlaczego potrzebuje twojego produktu i co on mu/ jej może dać? Gdzie pracuje, gdzie przebywa? W jakich środowiskach się obraca? Czy ma pieniądze i ile, i czy chce przeznaczyć je na zakup twoich produktów? Jaki musi być twój produkt, żeby zainteresował osobę z danej grupy? Co możesz ulepszyć w twoim produkcie, by był on atrakcyjny dal tej osoby?
O grupie docelowej piszę także w artykule na temat zwrotów marketingowych, które warto znać.
I kiedy już wiesz kim jest twój potencjalny klient i gdzie bywa, do jakiej grupy należy – wtedy skieruj tam reklamę.