Słowa kluczowe – co to takiego?
Słowa kluczowe – co to jest takiego? Po co nam one? Czy są ważne? I dlaczego?
Na pewno słyszałaś już o nich. Wspominałam ten zwrot między innymi pisząc o zwiększaniu ruchu na twoim blogu.
Tak – słowa kluczowe są bardzo ważne jeśli chcemy, by na naszą stronę trafiała duża ilość internautów, bo to oznacza więcej ruchu, a ruch oznacza więcej sprzedaży.
Może są one nawet najważniejsze.
Słowa kluczowe są najważniejsze w Internecie
Od tego zaczyna się cała przygoda w Internecie. Jeśli nie będziesz wiedzieć jakie są słowa kluczowe w twoich tekstach wpisy na blogu będą raczej grochem z kapustą i nikt nie znajdzie cię w sieci. A przecież chodzi o to, by jak najwięcej osób znalazło ciebie, twoje strony i sklepy. Nie tylko znajomi, którzy znają adres do strony, ale także zupełnie obcy ludzie, którzy szukają danych informacji lub produktów w wyszukiwarkach.
A wyszukiwarki rządzą jeśli chodzi o słowa kluczowe.
No dobrze, to co takiego są te słowa kluczowe?
Powiedzmy, że masz biznes i produkujesz meble – jesteś stolarzem i robisz wszystko ręcznie. Wolniej, drożej, ale jaka jakość, piękność i niepowtarzalność!
Musisz się jakoś wypromować w sieci. Więc piszesz tu i tam, że robisz meble. Opisujesz na swoim blogu, że spod twoich rąk wyszedł kolejny mebel i może nawet piszesz, że jest to mały dębowy stolik kawowy. Możesz nawet dopisać, że jest to także rozkładany stolik, albo także, że sprzedajesz ten stolik kawowy na Allegro.
Tych samych słów używasz na swoim blogu, na Allegro, na Facebooku, w Googlach+ i Pintereście.
Czyli opisujesz, że jest to:
– dębowy stolik kawowy,
– kawowy stolik rozkładany,
– stolik kawowy Allegro,
– dębowy stolik Allegro,
itd.
Oczywiście możesz napisać po prostu, że jest to drewniany stolik. Wtedy na twoją stronę trafią ludzie, którzy szukają drewnianych stolików. Ale jeśli ktoś szuka dębowego stolika, to dobrze, że napiszesz, że jest to dębowy stolik drewniany i na dodatek rozkładany. Bo jeśli ktoś takiego akurat potrzebuje i trafi na twoją stronę to go kupi. Ale jeśli szukając zobaczy dwadzieścia innych wpisów o drewnianych stolikach to nawet może nie wejdzie na twoją stronę, bo wybierze, te 19 lub 15 innych stron.
Dlatego ważne jest, by dobrze opisać twój produkt konkretnymi słowami, które Google znajdzie na twojej stronie i za pomocą wyszukiwarki naprowadzi te osoby, które szukają akurat tego produktu. Dlatego ważne jest, aby słowa kluczowe były bardzo konkretne, dokładne i opisujące produkt ze wszystkich możliwych stron, by nasz stolik znalazły osoby, które szukają dębowego stolika, okrągłego stolika i rozkładanego kawowego, i może także nawet na wysoki połysk z szufladą lub półką pod.
To są właśnie słowa kluczowe – wcale nie takie trudne jakby się mogło wydawać – po prostu konkretne i godne przemyślenia.
Pomyśl – jak inni mogliby nazwać twój produkt, co wpisaliby do przeglądarki szukając? Jakie cechy charakterystyczne potrzebne klientowi ma zrobiona przez ciebie rzecz?
Nie bój się jej opisać. Puść wodze fantazji…