Złodzieje czasu czy złe planowanie?
Media społecznościowe są traktowane przez wiele osób jako złodzieje czasu. Na temat Facebooka i uzależnienia od niego powstało wiele żartów. Ale jaka jest prawda?
Tak, oczywiście można utknąć na portalu i wertować strony, co minutę patrzeć czy aby zmienił się status na stronie głównej, czy ktoś coś napisał, czy coś się stało, czy ktoś wrzucił jakieś ciekawe zdjęcie, albo wysłał do mnie prywatną wiadomość…
Niewątpliwie złodzieje czasu…
Można utonąć w Pintereście i wertować zdjęcia, szukać, podglądać znajomych, pinować i szukać inspiracji.
Można wpaść na Instagramie jak śliwka w kompot podziwiając piękne zdjęcia, sztukę, zwierzęta domowe, dzieci lub kolorowe dania.
Na Twiterze możesz klikać na hasztagi, które cię interesują i śledzić krótkie wiadomości wmawiając sobie, że przeczytanie takich krótkich wstawek nie zabiera czasu.
I w końcu możesz postanowić nauczyć się Google+ i utonąć w tamtej przestrzeni nie wiedząc za bardzo jak tam się poruszać.
Tak może upłynąć ci klika godzin, pół dnia, cały dzień… i wtedy niewątpliwie są to złodzieje czasu – te niedobre media społecznościowe…. .
Bo znowu nic nie zrobiłaś z tego, co wcześniej zaplanowałaś…
W takim razie po co planowałaś?
A czy w tym planie był czas na media społecznościowe?
No nie… Ja tylko tak na chwilkę, żeby sprawdzić….
Jeśli masz biznes…
Jeśli masz biznes, albo jakieś zajęcie typu biznesowego, jeśli pracujesz w domu, jeśli rozkręcasz coś to oczywiście musisz być częścią świata społecznościowego ponieważ tam się promujesz. Nie możesz obiecać sobie, że nie będzeisz zaglądać an FB czy na Pinterest, bo to tylko złodzieje czasu…
Musisz po prostu to robić, bo to jest częścią promocji, ale musisz to robić z głową,
Czyli dobrze zaplanować.
Jak?
1. Zrób sobie listę portali społecznościowych, na których bywasz.
2. Ponumeruj je od 1 w górę, który jest najważniejszy. Najważniejszy czyli daje najlepsze rezultaty i odzew.
3. Planując dzień uwzględnij w swoich planach media społecznościowe, daj sobie na nie np 40 min rano, 30 min w południe i 40 min wieczorem. (Lub zrób inny czasowy podział)
4. Przestrzegaj tego czasu – nie wychodź poza jego granice.
5. Podziel ten czas na różne media społecznościowe w zależności od ich ważności. Np. nr 1 – Facebook – 20 min, nr 2 Pinterest – 10 min, 10 min Twitter nr 3, Instagram możesz np. obsłużyć na spacerze lub w tramwaju ponieważ jest to aplikacja na telefon, a telefon masz ze sobą kiedy wychodzisz.
6. Rano zrób wpisy na swoich stronach, zaprogramuj ich część na później.
7. W południe odpowiedz na komentarze i lajki.
8. Wieczorem odpowiedz na pozostałe komentarze ponieważ wieczór – około godziny 20.00 jest to czas największej aktywności na tych portalach.
Zaplanuj wszystko i trzymaj się tego planu. Na początku może być trudno, ale po jakimś czasie zobaczysz, że daje to dobre rezultaty czasowe i promocyjne.
Oczywiście jeśli prowadzisz jakąś kampanię potrzebujesz więcej czasu.
Nie musi to być 40 min rano – może być więcej lub mniej. Chodzi tylko o to, żeby dobrze zaplanować i trzymać się planu.
Powodzenia.