Algorytm na Instagramie stał się rzeczywistością.

Algorytm na Instagramie – obawialiśmy się go już od marca kiedy to Instagram zapowiedział, że takowy wprowadzi.
Udało nam się go uniknąć jakiś czas, ale niestety można się było spodziewać, że i tak zostanie wprowadzony skoro Instagram jest dzieckiem Facebooka. A na Facebooku mamy już taki algorytm.

 

Na czym polega algorytm na Instagramie?

Algorytm na Facebooku i algorytm na Instagramie polegają na tym, że to algorytm wybiera komu nasze wpisy będą pokazywane. Nie są one pokazywane wszystkim naszym znajomym, wszystkim naszym obserwatorom, ale tylko tym, którzy są według Instagramu lub Facebooka zainteresowani naszymi postami. Czyli jeśli np. Anna komentuje, polubia, udostępnia i klika w nasze posty to Facebook czy też Instagram pokazuje Annie każdy post, który opublikujemy. Natomiast jeśli np. Paweł przestanie zwracać na nie uwagę to algorytm stwierdzi, że i tak nie warto mu ich pokazywać, bo nie jest przecież nimi zainteresowany.

I jeśli np. Anna pojedzie na wakacje i będzie tylko publikować zdjęcia nie komentując np. naszych, to algorytm stwierdzi, że nie jest już zainteresowana naszymi postami i także przestanie je Annie pokazywać.

 

algorytm na Instagramie

 

Także nowy algorytm na Instagramie oznacza dla nas początek walki o obserwatora i klienta.
Czy jesteś przygotowana do tej walki?

Oczywiście nie musi to być krwawa walka.
Instagram podsumowuje wprowadzenie algorytmu słowami : „seeing the moments you care about first”.

Co to może oznaczać z perspektywy obserwatora?
Obserwator będzie widział zdjęcia profili, które najbardziej lubi. Więc jedyne co musisz zrobić to pokazywać to, co inni lubią. Zawartość, która jest wartościowa dla twoich fanów, która coś im daje, która daje im powód, by obserwować twój profil i zdjęcia, które publikujesz.

Być może stwarza to więcej presji, by zrobić lepsze zdjęcia i rozpropagować posty. Pobudzić wyobraźnię, budować zaangażowanie wśród obserwatorów. Nie to nie jest łatwe, ale kto powiedział, że Social Media mają być łatwe?

 

algorytm na instagramie

 

Jedną z form pozyskania „pewnego obserwatora” jest namówienie, by ten włączył otrzymywanie powiadomień na naszym profilu.
Jednak najbardziej naturalnym pozyskaniem wartościowego fana na Instagramie jest serwowanie mu obrazów i tekstów, które sam chce oglądać.

Dlatego musisz dobrze poznać swojego obserwatora. Dowiedz się kim jest i co uważa za wartościowe? Jakie ma potrzeby i czego od ciebie oczekuje.
Spraw by cię polubił, ufał i szanował. Prowadź z nim konwersacje, stań się jego doradcą, a już nigdy nie będziesz obawiać się, że zmienia się algorytm na Instagramie, czy też na Facebooku.

 

Przeczytaj także:

Facebookowy algorytm na Instagramie.

  • Urszula Szpyruk

    Jestem wdzięczna za tę wiadomość, ale popsuła mi trochę nastrój. Pokazuję na Instagramie to, czym się zajmuję, co lubię, co posiadam, a nie to co chcą widzieć inni. Nie zrozumcie mnie źle, chcę pokazać to co się innym podoba, tylko nie zawsze mam konkretnie to, co chcą oglądać inni. Jednym słowem nie mogę pokazać coś, czego nie posiadam. Np. nie mogę pokazać mojej pościeli w ogrodzie, albo w wielkiej sypialni w stylu loft (przykładowo), bo ich nie posiadam… chociaż i zdjęcia w ogrodzie i sypialnie w stylu loft są modne i chętnie oglądane :) No i mam teraz o czym myśleć :D

    • Najlepiej pokazać to, co się lubi w oryginalny sposób, który nie musi być takim sposobem w jaki pokazują wszystko inni. Chodzinawet o to, żeby się wyróżnić z tłumu.

  • Dana

    Nie ogarniam tego :(

    • Nie trzeba się za bardzo przejmować. Tylko robić swoje :)