Jak angażować fanów na Facebooku?
Sposobów jak angażować fanów na Facebooku jest wiele.
Kilka dni temu wstawiłam poniższe zdjęcie na Facebooku ponieważ czułam, że FB znowu coś miesza i nie pokazuje postów zbyt wielu osobom. Na mojej stronie trwała cisza i próby przerwania jej kończyły się porażkami. A czytałam gdzieś, że FB miał swoje plany z nowym algorytmem.
Ponieważ zdjęcia są widoczne i angażują napisałam wiadomość na zdjęciu i wstawiłam na stronę.
Oczekiwania przerosły moje wyobrażenia – okazało się, że jak najbardziej posty są widoczne ponieważ owo zdjęcie polubiło 27 osób i otrzymało ono 47 komentarzy. W tym przypadku uzyskałam całkiem niezły wynik ponieważ Facebook pokazuje posty dla 1-3% fanów strony. A ja uzyskałam około 6% zaangażowania.
Czyli FB pokazywał moje posty, a ja otrzymałam przy okazji odpowiedź na pytanie jak angażować fanów na Facebooku.
Podsumowanie – jak angażować fanów na Facebooku?
To jest jeden ze sposobów.
1. Opublikuj zdjęcie (zdjęcia uważane są jako wzbudzające więcej zaangażowania).
2. Najlepiej na zdjęciu umieść tekst, który „call to action” – czyli wezwij do działania (powiedz dokładnie swoim fanom co mają zrobić).
3. Najlepiej, aby było to pytanie (pytania wymagają zaangażowania ponieważ zawsze nasuwają odpowiedź).
4. Dobrze też jest napisać dlaczego wzywasz do działania (umotywowanie prośby daje zawsze lepsze rezultaty).
5. Tekst powinien odnosić się do tego, co interesuje twoich fanów (akurat w tym przypadku fani są także zainteresowani które posty Facebook pokazuje, a które nie).
6. Umieść zdjęcie w odpowiednich godzinach kiedy na FB przebywa jak najwięcej twoich fanów (o tym dowiesz się przeglądając statystki strony).
7. Udostępnij zdjęcie także na twoim profilu prywatnym lub w tematycznych grupach (im większy zasięg, tym większy odzew).
8. Oprócz tekstu na zdjęciu umieść ten sam tekst w opisie (tekst w opisie umieszcza się dla wyszukiwarek, wyszukiwarki nie potrafią czytać za dobrze obrazów).
9. Nie zapomnij o #hashtagach w opisie (hashtagi zwiększają zasięg).
10. Nie przesadzaj z częstotliwością publikowania tego typu postów. (najlepiej wyczuć co działa na twojej stronie, a co nie, czego oczekują twoi fani).
Nie przerażaj się jeśli w tej chwili nie wiesz, co to mogłoby być za zdjęcie, jaki tekst i do jakiej akcji miałby on wzywać. Nie przejmuj się jeśli wydaje ci się, że w twojej branży nie jest to możliwe.
W każdej branży jest to możliwe – trzeba tylko się odprężyć, zrelaksować, pomyśleć. Urządzić sobie może burzę mózgów, nawet ze współpracownikiem lub koleżanką. Poszukaj możliwości, rozmyślaj na ten temat w różnych sytuacjach, skoncentruj się, a otoczenie na pewno wkrótce poda ci najlepsze rozwiązanie.
Więcej sposobów jak angażować fanów na Facebooku już wkrótce.
A póki co udostępnij dalej te porady w poniższych social media.