Jak pozyskać ruch z Pinterestu?
Masz konto na Pintereście, pinujesz, ale nadal nie wiesz jak pozyskać dobry ruch z Pinterestu na twoją stronę?
Jak wszystko, to także wymaga pracy i zaangażowania.
A do tego istnieje kwestii w pozyskiwaniu ruchu, których nie należy lekceważyć.
Wszystko co napiszę poniżej ma wielkie znaczenie, by puzzle ułożyły się w całości i dały rezultat w przyciąganiu ruchu na blog, do sklepu czy też inną stronę internetową.
Czyli, aby pozyskać ruch z Pinterestu:
1. Potrzebne ci jest dobrze skonfigurowane konto – konto powinno być firmowe. Opisz także dobrze twój profil i stwórz tablice tematycznie powiązane z tym, co zamierzasz promować. Opisz dobrze tablice.
2. Potrzebni ci są obserwatorzy. Obserwatorzy są ci potrzebni po to by udostępniali twoje piny dalej – nie masz obserwatorów nikt nie widzi twojich pinów. Tutaj możesz przeczytać jak zdobywać obserwujących na Pintereście.
3. Potrzebne ci są piny, które prowadzą bezpośrednio do twojej strony. – Piny to nie tylko zdjęcia same w sobie. Zadaniem pinów jest zaprowadzenie oglądającego dany pin na twoją stronę – w ten sposób przenosisz ruch z Pinterestu na twoją stronę.
Niestety bardzo często widzę piny, które prowadzą donikąd i słyszę, że Pinterest nie spełnia swojego zadania. Oczywiście, że nie – bez linku do twojego produktu nikt go nie znajdzie.
Tutaj piszę o największym błędzie popełnianym w Pintereście – to jest zasada nr 1 jeśli Pinterest ma pracować dla Ciebie i twoich produktów.
Następnie:
4. Wybieraj odpowiednie zdjęcia. Nie każde zdjęcie przyciąga wzrok. Nie zrobi tego zdjęcie małe, niewyraźne, nieciekawe, w którym widać mało zaangażowania.
Rób specjalne zdjęcia na potrzeby Pinterestu:
– W żywych kolorach.
– Wyraźne, z tekstem.
– Zdjęcie powinno być pionowe – wtedy lepiej rzuca się w oczy. Spójrz na zdjęcie poniżej i sama oceń. Z kolei na blogu lepiej widać zdjęcia poziome. Dlatego często trzeba przygotowywać inne obrazy na potrzebę Pinterestu. Jakkolwiek utrzymuj zdjęcia w klimacie twojego bloga, by były z nim wiązane.
Eksperymentuj ze zdjęciami i sprawdź jaki rozmiar najlepiej prezentuje się na Pintereście.
– Daj dokładnie do zrozumienia co pin przedstawia i jaki temat kryje się za nim.
– Przejrzyj Pinterest i sprawdź jakie są tam zdjęcia, zrób sobie burze mózgów co możesz zrobić inaczej, by twoje zdjęcia były widoczne.
5. Przypinaj piny innych – na twoich tablicach powinno się trochę dziać.
6. Nawiązuj kontakty i pinuj piny znajomych.
7. Sprawdzaj by pinowane przez ciebie piny nie prowadziły do spamu.
8. Zadbaj o to, by twoja strona była przyjazna do pinowania z niej. Umieść pryzcisk „Pin it” przy twoich zdjęciach, produktach. Zachęcaj odwiedzających do pinowania.
9. Sprawdź ile pinów jest już przepinowanych z twojej strony. Wpisz adres: www.pinterest.com/source/nazwaTwojegoBloga.com/
Sprawdź kto je przepinowuje. Sprawdź czy te obrazy są przystosowane na twojej stronie do pinowania ( czy mają „Pin It” przycisk). Przygotuj więcej podobnych pinów.
10. Obserwuj i ucz się od najlepszych. Aby w sposób efektywny robić dobre promocje w Pintereście musisz się po prostu tego nauczyć: Czytaj, szukaj informacji, pytaj. Oczywiście jest wiele informacji w internecie na ten temat, ale dobrze jest znaleźć wszystko w jednym miejscu dla zaoszczędzenia czasu. Wkrótce u mnie znajdziesz online kurs dotyczący Pinterestu.
11. Pinuj regularnie. Tak – powtarzam często iż Pinterest potrafi pracować na siebie nawet jeśli na nim nie przebywamy i nniej pinujemy. Ale dopiero jeśli ma się powyżej 4-5 tysięcy obserwujących. Jednak regularne pinowanie zawsze daje lepsze efekty niż pojawianie się tam od czasu do czasu.
Nie zapominaj o pinowaniu zdjęć z najnowszych wpisów na twoim blogu, czy też nowych produktów w sklepie.
12. Pinuj w odpowiednich godzinach. Najlepiej pinować po południu i wieczorem. Wiele osób siedzi wtedy przed komputerem oraz USA budzi się popołudniem. USA to wielki Pinterestowy rynek – a jeśli sprzedajesz międzynarodowo nie zapominaj, że dzień zaczyna się tam później.
13. Opisuj piny używając słów kluczowych. Oczywiście twoje piny i tablice są wyszukiwane przez Google i dlatego powinnaś je opisywać właściwymi słowami kluczowymi, aby dały odnaleźć się w wyszukiwarkach. Ale w tym przypadku nie tylko Google wykorzystuje słowa kluczowe, ale także Pinterest. Pinterest to wielka wyszukiwarka. Czy osoby szukające tego, czego potrzebują znajdą to akurat na twoich tablicach zależy tylko od ciebie. Dlatego nie zapomnij opisać właściwie twoich pinów nawet jeśli zamieścisz tekst na zdjęciu. Pinterestowcy czytają tekst na zdjęciu, ale wyszukiwarki Googli i Pinterestu czytają tekst pod zdjęciami.
14. Analizuj czyli przeglądaj statystyki. Statystki są po to, by analizować nasze działania w internecie – sprawdzać co lepiej działa, a co mniej. Sprawdź, które piny najlepiej się przepinają. Czy jest coś wspólnego pomiędzy nimi. Czy są wśród nich piny, które przekierowują na twoją stronę i czy na twoich stronach goszczą pinterestowcy. Popraw jeśli coś trzeba poprawić i obserwuj dalej.