Przygotuj się do świątecznej sprzedaży.

Czy wiesz o tym, że warto jest się przygotować w szczególny sposób do świątecznej sprzedaży?
Nie tylko psychicznie, ale także fizycznie.

Okres jesienny to najlepszy okres w handlu. Zwłaszcza, że nadchodzą Święta, a przed Świętami jak sami wiecie wydajemy bardzo dużo pieniędzy przede wszystkim na prezenty i na świąteczne dekoracje.
Niech twoje produkty więc także staną się częścią świątecznej sprzedaży, nie omiń tej szansy by się z nimi pokazać, zaistnieć, sprzedać.

Przygotowania do świątecznej sprzedaży

 

Co zrobić, żeby osiągnąć jak najlepsze rezultaty ze świątecznej sprzedaży?

Przede wszystkim dobrze ten okres zaplanować i wykonać ten plan.
Jak?
Poniżej punkty, które warto wziąć w tym planie pod uwagę.
Ale pamiętaj: ważne jest, aby twój plan był realny do wykonania. Nie postanawiaj sobie zbyt wiele, więcej niż jesteś w stanie wykonać.
Okres świąteczny to najlepszy okres do sprzedaży, ale przede wszystkim musisz wywiązać się z realizacji wszystkich zleceń.

1. Zaznacz w kalendarzu dni świąteczne, które weźmiesz pod uwagę  w swoim planie świątecznym.
Jeśli sprzedajesz na cały świat nie zapomnij o szczególnych dniach w USA. (USA to bardzo duży rynek sprzedażowy – szkoda nie brać go pod uwagę).
– 26 listopad – Dzień Dziękczynienia (USA),
– 27 listopad – Black Friday (Czarny Piątek) – (jest to dzień wielkich przecen w USA, ale coraz bardziej popularny także w Europie),
– 29 listopad – początek Adwentu
– 6 grudzień – Dzień Św. Mikołaja
– 24-26 grudzień – Święta Bożego Narodzenia
– 26 grudzień – tego dnia w wielu krajach zaczynają się poświąteczne przeceny,
– 31 grudzień – Sylwester
– 1 styczeń – Nowy Rok

2. Jakie produkty pasujące do tych dni świątecznych możesz sprzedawać?

3. Jak wygląda magazynowanie tychże produktów? Czy masz co sprzedawać? Ile zdążysz jeszcze wykonać podobnych produktów? Czy masz wystarczająco dużo materiału?

4. Zaplanuj jakie promocje czy jakie reklamy możesz zaproponować, by osiągnąć dobrą sprzedaż związaną z tymi dniami.

5. Postaw sobie cele – jeśli sprzedawałaś świątecznie w ubiegłych latach przeanalizuj tę sprzedaż i postanów o ile chcesz ją zwiększyć w tym roku i w jaki sposób zamierzasz do zrobić: (Dotrzeć do większej liczby klientów, podnieść ceny, ulepszyć jakość produktów, ulepszyć serwis, zwiększyć reklamę).

6. W jaki sposób sprzedajesz? Czy masz już swój sklep? Jeśli nie otwórz sklep na Etsy lub DaWanda.

 

Przeczytaj Jak założyć sklep na Etsy?

 

7. Zapisuj wszystko, co ci przyjdzie do głowy w związku z tymi świętami. Jeśli wykonujesz produkty dekoracyjne: które produkty pasują do którego święta i kiedy je promować.

8. Przeanalizuj słowa kluczowe i tagi, zmień na nowe – te o tematyce świątecznej.

9. Nie zapomnij umieścić nowych produktów w sklepie na czas. Zaplanuj zrobienie zdjęć i napisanie dobrych opisów produktów. Pamiętaj, że klient musi mieć czas na złożenie zamówienia a także na otrzymanie produktu przed świętami.

10. Sprawdź dokładnie czas przesyłek do różnych krajów, podpowiedz klientom kiedy najpóźniej muszą zamówić, by otrzymać przesyłkę na czas.

11. Przygotuj miejsce do pakowania, zaopatrz się w ozdobne świąteczne opakowania: papier, etykietki, wstążki i inne dodatki.
(Tematyczne etykietki i inne świąteczne drobiazgi to bardzo dobry element podkreślenia „świąteczności” twoich produktów. Etykietki te można kupić na Etsy – kliknij na zdjęcie).

Social_shares


12. Zaproponuj klientom zakup ozdobnego świątecznego opakowania
jeśli produkt ma być prezentem pod choinkę.

13. Sprawdź w jaki sposób i gdzie możesz wypromować świąteczne produkty. Zrób plan promocji.

14. Nie zapomnij o własnym odpoczynku. Okres przedświąteczny jest pełen stresu głównie jeśli sprzedajesz innym, ale planujesz także Święta własnej rodzinie. Zadbaj o własny odpoczynek – potrzebujesz tego.

 

Author: Iwona

Share This Post On