10 porad na Instagram dla początkujących.

W tym artykule otrzymasz 10 porad na Instagram dla początkujących.
Jakkolwiek jeśli nawet uważasz się już za trochę bardziej zaawansowaną na Instagramie i tak przejrzyj te porady ponieważ Instagram nie polega tylko na dodawaniu zdjęć.
Aby używać Instagram w biznesie potrzebna ci jest dobra strategia. A dobrą strategię możesz opracować tylko i wyłącznie znając najpierw podstawy Instagramu.

 

10 porad na Instagrama

1. Wybierz sobie dobrą nazwę użytkownika.
Nazwa użytkownika jest ważna – po tej nazwie możesz być odnaleziona na Instagramie. Jeśli zawiera ona w sobie nazwę twojej marki lub to, czym się zajmujesz możesz być łatwiej odnaleziona przez innych, którzy szukają na Instagramie podobnych tematów. Jeśli używasz abstrakcyjnej nazwy użytkownika, która nie kojarzy się z niczym, a przede wszystkim z twoją marką możesz być omijana na tym portalu przez twoich potencjalnych klientów.

2. Uzupełnij dokładnie swój profil.
Jeśli zależy ci na wykorzystaniu twojego konta na Instagramie do promocji twojego biznesu uzupełnij swój profil!
Umieść zdjęcie, które reprezentuje ciebie lub twoją markę, umieść nazwisko lub nazwę firmy i przede wszystkim napisz kilka słów o sobie lub twojej firmie używając słów kluczowych. Pusty profil, nieciekawe zdjęcie profilowe skutecznie odstraszy każdego odwiedzającego twoje konto. Jeśli zależy ci na tym, aby odwiedzający na nim pozostali i polubili twoje zdjęcie zachęć ich do tego opisując w profilu czego mogą od ciebie oczekiwać i pokaż, że ma to pokrycie w zdjęciach, które umieszczasz.

3. Konto na Instagramie powiąż z Facebookiem i Twitterem.
W świecie social media możesz połączyć ze sobą różne konta. Ma to mniejsze lub większe zalety.
Instagram można połączyć z poniższymi kontami – jeśli takie masz.
To ułatwia jednoczesne publikowanie zdjęć na tych kontach w momencie publikacji na Instagramie. Oszczędza to czas i zwiększa zasięg publikowanego zdjęcia z powiązaną z nim informacją.

 

łączenie kont z Instagramem

4. Zainstaluj aplikację Instagrama na Facebooku.
Jeśli masz stronę na Facebooku pokazuj tam to, co dzieje się u Ciebie na Instagramie. Na stronie firmowej na Facebooku możesz mieć różnego rodzaju zakładki z aplikacjami wykorzystaj jedną z nich na prezentację twojego Instagramu instalując InstaTab.

Jak zaintalować InstaTab?
– będąc zalogowana na koncie na Facebooku wejdź na stronę: https://apps.facebook.com/instatab/,
– kliknij na „Instal Application” – tak jak wskazuje strzałka na poniższym zdjęciu,


InstaTab1

– wybierz na której stronie chcesz zainstalować aplikację jeśli masz kilka stron,
– kliknij na AddPage Tab,

InstaTab2Gotowe. Na twojej stronie kliknij na „Więcej” jak wskazuje poniżej strzałka a zobaczysz, że pojawił się tam twój Instagram.

InstaTab3

 

5. Stwórz dobrą strategię dla twojego konta.
Skoncentruj się na tym, by pokazywać zdjęcia na temat związany z twoim biznesem. Nie wrzucaj „mydła i powidła” na swoje konto. Twoi obserwatorzy muszą wiedzieć czego mogą od ciebie oczekiwać. Oczywiście jakieś inne, prywatne zdjęcie od czasu do czasu nie jest złe – rozładuje trochę atmosterę i pokaże cię od ludzkiej strony. Ale pamiętaj – przeważająca część zdjęć musi być na temat.

6. Używaj #hashtagów.
Odpowiednie hashtagi do 50% sukcesu na Instagramie. Nie ma Instagrama bez hashtagów, nie ma zwiększania zasięgu bez hashtagów. Chcesz dotrzeć ze swoim przesłaniem do innych używaj hashtagów!

Co to są hashtagi i jak ich używać?

7. Stwórz hashtag dla twojej marki.
Ponieważ Instagram to hashtagi i za ich pomocą szukamy informacji na Instagramie stwórz swój własny hashtag, który będzie kojarzony z twoją firmą, lub marką. Ja używam hashtagu #iwonaeriksson lub #byiwona.
Przyzwyczajaj swoich obserwatorów do używania twoich własnych hashtagów. Mogą to byś także hashtagi, których używasz okresową w związku z jakąś kampanią, konkursem lub rozdawajką…

8. Obserwuj inne hashtagi na Instagramie.
Monitoruj inne używane hashtagi, podpatruj jakie inne są używane pod zdjęciami podobnymi do twoich. Instagram podpowiada także inne możliwe hashtagi związane z tym, których szukasz. Wykorzystaj to.

9. Polubiaj zdjęcia innych osób.
10. Komentuj.
Oba te punkty są bardzo ważne. Polubiaj i komentuj. bez tego nie stworzysz zaangażowania, bez tego nie zainteresujesz swoim profilem, swoimi zdjęciami. Bez tego nie pozyskasz obserwatorów. Aktywność jest bardzo ważna. Buduj swój wizerunek i  dbaj o niego pielęgnując kontakty z innymi.
Poświęć na to kilka minut dziennie. Ponieważ jest to aplikacja na telefon możesz to robić wszędzie, W tramwaju, w pociągu, w kolejce, w poczekalni, na spacerze, w wolnej chwili.
I w końcu nie mniej ważne, a raczej najważniejsze na każdym portalu społecznościowym:

Buduj społeczność.

Przeanalizuj raz jeszcze powyższe punkty oglądając porady na moim kanale na YouTube.

 

Author: Iwona

Share This Post On